Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

13 oktober 2015

Ventavid is één van de hoodsponsoren van de #DCDW van 11 november!

Robert Wiesman en de kracht van video opvolging! Ventavid één van de oplossingen voor leadopvolging middels video is één van de hoofdsponsoren van de Digital Car Dealer Workshop op 11 november. Specifiek de sessie van Robert Wiesman, YourHyundaiguy, welke wereldberoemd is in de Amerikaanse Automotive door zijn unieke video lead opvolging en personal branding! Robert […]

Lees verder
9 oktober 2015

Het is niet de schuld van de (prijs) koper, maar jij bepaalt of je verkoopt!

Stop met het maken van excuses en wordt beter in verkopen! De afgelopen 4 weken heb ik meer dan 12 sales presentaties mogen geven over een betere conversie in online leads! Wat steeds opvalt is dat we in een excuus omgeving zitten waarbij we zelf geen verantwoordelijkheid nemen om succesvoller te zijn. Het toppunt was toch […]

Lees verder
4 oktober 2015

Onderzoek naar de (gebruikte) Peugeot 508SW koper leert ons….veel.

Dien je de content op je pagina/advertentie aan te passen aan je meest waarschijnlijke klanten profiel? Laatst hebben wij bij Marktplaats een onderzoek gedaan naar de reis van de lead. Dus welke stappen onderneemt een bezoeker op Marktplaats voordat deze uiteindelijk een aanvraag tot meer informatie doet? Daarnaast kunnen wij aan de hand van algemene […]

Lees verder
2 oktober 2015

Leads opvolgen in de automotive is geen afvinkcultuur!

Is het een verkopers probleem of een capaciteitsprobleem? Welke dealer of importeur ik ook spreek, iedereen heeft hetzelfde probleem. Online leads worden niet goed opgevolgd, waardoor de gemiddelde conversie van leads naar order slechts 3% is. Nu is de conversie op 1ste lijn leads(importeur en dealerleads) gelukkig wat hoger, maar op enkele uitzonderingen na is […]

Lees verder
2 oktober 2015

Showrooming is dat nu een kans of een bedreiging voor een dealer?

Mobiel internet en dus showrooming is er al, hoe ga je daar als dealer mee om? Onlangs heb ik in mijn presentaties het onderwerp “showrooming” aangestipt. Zowel in de #DCDW als bij een aantal dealerevents. Wat is nu showrooming? De definitie is als volgt: The practice of browsing goods at a store, then buying them […]

Lees verder
27 september 2015

Wist je dat meer dan 50% van je showroomtraffic weggaat zonder offerte?

Laatste cijfers uit Amerika geven aan dat we nog een hoop kunnen verbeteren! Als anno 2015 bezoekers in je showroom komen, dan zijn het kopers. Immers in de ZMOT hebben ze meer dan weet ik niet hoeveel bronnen geraadpleegd wat men er uiteindelijk heeft toegebracht om u een bezoek te brengen om de keuze die […]

Lees verder
20 september 2015

11 november #DCDW met Robert Wiesman en Michael Cirrilo

Op woensdag 11 november de #DCDW met internationale gasten uit de VS en Canada! 11 november is het zover, de laatste Digital Car Dealer Workshop van 2015, en wat voor een! Op deze #DCDW hebben wij twee vooraanstaande sprekers uit de VS en Canada bereid gevonden om voor een select aan dealers en klanten van […]

Lees verder
17 september 2015

Dealers: Dicht het gat in de dijk van je dealerbedrijf

Afgelopen week hadden wij een select gezelschap op bezoek bij Nieuweautokopen.nl en Marktplaats De dealers brachten een bezoek aan ons kantoor bij eBay in Amsterdam, waar ook Marktplaats en Nieuweautokopen.nl gevestigd zijn. Een pand met Automotive ervaring, aangezien het het oude pand is van Renault. Nadat wij een rondleiding hadden gedaan, hebben wij een aantal […]

Lees verder
16 september 2015

#DCDW “de zomer voorbij” groot succes!

Afgelopen dinsdag 8 september was het tijd voor de #DCDW: De Digital Car Dealer Workshop De #DCDW ontwikkelt zich steeds meer tot een kenniscentrum over online automotive in Nederland. Al voor de 19de keer organiseerde wij dit kleinschalige en daardoor succesvolle event. Afgelopen dinsdag hadden wij weer een super line-up met onderwerpen die de aanwezige […]

Lees verder
9 september 2015

3 redenen waarom je dealerschap mobiel moet!

Waarom mobiel zo belangrijk wordt voor autodealers Welk onderzoek je ook neemt, mobiel internet wordt belangrijk en of je het als dealer nu leuk vindt of niet, maar de komende 10 jaar zijn alle nieuwe klanten die de markt in komen opgegroeid met een Iphone en Social Media en zullen zich daarna ook naar gedragen […]

Lees verder
VorigeVolgende