Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

15 november 2015

De belangrijkste verkoop is aan jezelf!

Als je zelf niet overtuigd bent, verkoop je ook niet aan je klant! Ken je dat? Je krijgt een prijs mee van de verkoopleider voor de inruilauto en jij hebt er geen vertrouwen in. Het voorstel is niet iets waarvan je verwacht dat de klant mee instemt. Hoe ga je dan naar je klant? Vol vertrouwen? Vol […]

Lees verder
9 november 2015

Interview Jos van Helten: off- en online leads

Voor de autokoper is internet een onmisbare bron geworden. Met dealerschappen van Citroën, Peugeot en Hyundai, een schadebedrijf en een universele garageformule is Visscher in autoland een serieuze speler. Qua omvang en aanpak. Jos van Helten vertelt als Internet- marketing- en verkoopadviseur over het online bedienen van klanten en de veranderende manier van werken bij […]

Lees verder
6 november 2015

Op eBay wordt elke 5 minuten een auto verkocht via een mobiel device!

Laatste onderzoek van eBay wijst uit dat je niet zonder mobiel kan! In ons laatste onderzoek van eBay:”Reveals the Future of Automotive Retail” komen wederom een aantal zaken aan het licht die wij eigenlijk ook wel weten. Immers dat mobiel eraan komt, weten we al een tijdje. Echter wisten wij ook al dat op eBay […]

Lees verder
5 november 2015

Dave van Nieuwkerk vertelt over de noodzaak van onlineactiviteiten voor het dealerbedrijf.

Voor de vier vestigingen van Automotive Center van Nieuwkerk zijn onlineactiviteiten uitermate belangrijk. Niet alleen om te communiceren met de consument, maar ook als het gaat om opvolgen van leads. Dave van Nieuwkerk Manager Marketing & Communicatie voor de vestigingen vertelt. Tegenwoordig kijkt vrijwel iedereen rond op internet  “Ik heb vroeger een eigen internetonderneming gehad […]

Lees verder
3 november 2015

Onze nieuwe manier van leads kwalificeren voor Nieuweautokopen.nl!

Onze manier van kwalificeren is veranderd! U als dealer zal het vast gemerkt hebben, onze manier van een lead aanleveren is veranderd! De eerste reactie zal vaak anders zijn, waarom veranderen wat goed werkt? Echter ook wij willen verder groeien en ontwikkelen en daar horen ook deze ontwikkelingen bij. Wij hebben veel onderzoeken gedaan naar […]

Lees verder
3 november 2015

Het messagecenter: een nieuwe manier van communiceren met leads

Wij zijn constant op zoek naar manieren om het voor de verkopers zo makkelijk mogelijk te maken om leads op te volgen en deze om te zetten naar verkopen. Communicatie is hierin een belangrijk aspect. Leads bellen via een call-tracknummer was u bijvoorbeeld al van ons gewend, maar met het nieuwe messagecenter gaan we weer een […]

Lees verder
1 november 2015

Krijgt de autoverkoper wel de juiste prioriteiten van u mee?

De autoverkoper wordt ook wel vaak verkeerd gebruikt Heeft u als dealer (directie) volledig in beeld wat de autoverkoper allemaal doet op dagelijkse basis? Zijn er zaken waarvan u mag concluderen dat deze bij de kerntaak horen van de autoverkoper en dat sommige taken, bij nader inzien, ook door andere (lees goedkopere) krachten kunnen worden gedaan? […]

Lees verder
30 oktober 2015

Keep in Touch met je connecties als zakelijke autoverkoper!

LinkedIn is het medium om als zakelijke autoverkoper je connecties te onderhouden! Onlangs schreef ik een blog met 5 tips om beter gebruik te maken van LinkedIn. Daarop heb ik veel reacties gehad van autoverkopers die daadwerkelijk ermee aan de gang zijn geweest! Professionals zoals Niek Tosseram die al 5 geschreven beoordelingen heeft verzameld op […]

Lees verder
29 oktober 2015

Dienen we in de autoverkoop een salesproces te hebben?

Of mag het toch toeval zijn wat we doen? In de fysieke (nieuwe)autoverkoop zijn we vaak gewend om zaken te doen zoals we het altijd doen/deden. Echter, als we er over na willen denken, kan het dan ook anders? Immers laten wij de verkopers zelf bepalen hoe het proces verloopt, afhankelijk van de klant, of […]

Lees verder
28 oktober 2015

Is een dealerwebsite nu een kostenpost of een investering?

Is een dealerwebsite nu een kostenpost, marketing of uw belangrijkste asset? De laatste tijd word ik veel aangesproken over dealerwebsites. Niet de dealerwebsites die u verplicht bent om af te nemen van uw importeur, maar die andere website: uw eigen dealerwebsite. Deze website waarin u uzelf kan presenteren aan uw klanten, bezoekers, prospects etc. De website […]

Lees verder
VorigeVolgende