Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Een dagje zelf verkopen in Doesburg
24 mei 2024

Een dagje zelf verkopen in Doesburg

Afgelopen maandag, 2de pinksterdag, mocht ik zelf weer helemaal
alleen de winkel runnen in Doesburg! Gerard was op een welverdiende
week vakantie en Duncan had ook lekker een dagje vrij….alleen
Duncan was er nog wel een uurtje om alle prijskaarten te maken, want
dat kan ik niet…maar daarna was het toch me, myself and I in
Doesburg!

Lees verder
De Vehicle Listing Ads VLA van Google komen eraan!
16 mei 2024

De Vehicle Listing Ads VLA van Google komen eraan!

De afgelopen dagen was ik in Verona, bij Automotive Dealer Days, waar ik een presentatie mocht doen over TikTok en de wijze waarop wij bij de Ligier Store Doesburg de citycars verkopen. Leuk verhaal, al zeg ik hetzelf, en de feedback was super! Leuk om te doen. Maar er is natuurlijk meer te zien, veel presentaties over, uiteraard AI, en het agency model waarin veel Nederlandse (mislukte) voorbeelden in voorkomen. Hoe was het ook alweer? Snel starten, snel falen….zoiets?

Lees verder
Hoe hou je het verkoopteam erbij?
10 mei 2024

Hoe hou je het verkoopteam erbij?

De afgelopen weken ben ik vaak met mijn managing director Gerard Franken in de slag geweest over online leads bij de Ligier Store en de Experience Store Doesburg. Ook wij missen weleens een lead, en dan op een manier waarvan ik op afstand denk, dat had beter of anders gekund. Om missen in het juist perspectief te plaatsen: wij hebben dan de vierde of vijfde keer niet gebeld, in plaats van dat we de eerste belpoging hebben gemist. Maar missen is missen!

Lees verder
Waarom de afspraak maken belangrijk is!
2 mei 2024

Waarom de afspraak maken belangrijk is!

Sinds wij met succes de Calldrip Automotion Scoring hebben gelanceerd, krijgen wij veel mailtjes en belletjes van verkopers over hun afspraakpercentage! Daar ben ik blij mee, want het geeft aan dat verkopers steeds beter begrijpen dat je met online leads de conversie tussen de diverse stappen moet managen om uiteindelijk tot een betere en hogere conversie van leads naar sales te komen.

Lees verder
Wat kunnen we leren van evenementen?
25 april 2024

Wat kunnen we leren van evenementen?

De afgelopen week vonden onze #DCDW Events plaats, en wat werden ze goed bezocht! We hebben 72 deelnemers gescand in Antwerpen en 176 gasten in Almere, zonder onze teamleden mee te tellen. De #DCDW-bijeenkomsten worden steeds beter bezocht en naar wat ik hoor, is dat omdat de inhoud aanslaat! Natuurlijk, netwerken hoort erbij, kroketten eten hoort erbij, maar centraal staat de content.

Lees verder
Op stap met Jasen Rice
18 april 2024

Op stap met Jasen Rice

De afgelopen dagen was het dan zover: de eerste #DCDW-events van 2024, met keynote-spreker Jasen Rice! Noem me maar een beetje autistisch, maar voor onze bijeenkomsten volg ik altijd hetzelfde schema. Maandag haal ik de gasten op van Schiphol of uit Asterdam en breng ik ze naar hun hotel in mijn woonplaats, De Steeg. ‘s Avonds gaan mijn vrouw en ik met onze gasten in datzelfde hotel eten, en de volgende dag rijden wij vroeg naar ons eerste #DCDW-event, dit keer in Antwerpen.

Lees verder
Een Online Automotive Congres in Kentucky
11 april 2024

Een Online Automotive Congres in Kentucky

De afgelopen dagen ben ik op bezoek geweest bij de 19th Friends and Client Workshop van David Kain in Lexington, Kentucky, de Verenigde Staten. De bijeenkomst is een groot verschil met de NADA in Las Vegas, vooral inhoudelijk is het een veel beter concept! In een klein hotel komen 100 dealers gedurende drie dagen bij elkaar om presentaties van de CEO’s en oprichters van de diverse online automotive bedrijven te volgen!

Lees verder
Hoe verkoop je meer verzekeringen, financieringen of auto’s?
4 april 2024

Hoe verkoop je meer verzekeringen, financieringen of auto’s?

Sommige oplossingen in de retail automotive liggen erg voor de hand. Ik leg al jaren uit dat je bij leadopvolging het beste snel kunt bellen in plaats van te mailen. Is er een telefoonnummer beschikbaar? Bel dan direct nadat de aanvraag binnen is (na een minuut dus). De aanpak is simpel en voor de hand liggend, voor sommigen is de executie nog steeds lastig.

Lees verder
Walcu, het lead management systeem voor universele autobedrijven!
29 maart 2024

Walcu, het lead management systeem voor universele autobedrijven!

Het universele autobedrijf en het opvolgen van online leads….dat is vaak een prima combinatie! Immers, de meeste universele autobedrijven zijn klein van opzet, en overzichtelijker dan bijvoorbeeld een dealerbedrijf met meerdere vestigingen. Leads worden in het algemeen in de eerste lijn beter opgepakt, alleen ontbreekt vaak het gebrek aan inzicht, en is de tweede en derde opvolging van de leads vaker problematischer.

Lees verder
Online automotive
21 maart 2024

Online automotive

Ik mocht deze week een presentatie geven aan ons verkoopteam van Marktplaats en 2dehands.be over ‘de online automotive’. Toen ik de presentatie aan het maken was, dacht ik terug aan de afgelopen twintig jaar. Mijn conclusie? Het onderwerp is verre van nieuw!

Lees verder
Volgende