Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

27 juli 2021

Nieuwe updates van Google MyBusiness voor Cars! (GMB)

Onlangs schreef ik al over de ontwikkelingen van Google Cars op de Google MyBusiness-pagina (GMB). De ontwikkelingen gaan snel, echter vooralsnog alleen in de Verenigde Staten. De updates die Google recentelijk laat zien, geven in elk geval aan welke richting Google op wil. Google My Business(GMB) Cars wordt een soort voorportaal van auto’s om uiteindelijk […]

Lees verder
13 juli 2021

Hoe ga je om met een normale vraag (inruilauto) van de klant, bij de leadopvolging?

Leadopvolging is een kwestie van het zoeken naar een dialoog, daarna de afspraak en dan pas de sale. Als je leads krijgt, of dit nu telefonische of online leads zijn, zijn veel potentiële klanten benieuwd naar 1 ding, de zogenaamde inruilprijs voor de inruilauto. Belangrijke Call to Action! Dit komt uiteraard voort omdat de inruil […]

Lees verder
6 juli 2021

Brochure-leads: Help!!!! Een folder aanvraag, wat nu?

Het zijn twee vragen die ik het vaakst van verkopers krijg. Hoe bepaal ik de kwaliteit van een online lead en hoe bepaal ik welke leads ik wel of niet moet opvolgen? Laat ik om te beginnen erkennen dat er inderdaad verschil is in de kwaliteit van online leads. Er zijn talloze factoren die de […]

Lees verder
29 juni 2021

Waarom een specifieke online salesmedewerker niet werkt!

De kop hierboven is een tamelijk boude uitspraak, die bovendien niet altijd klopt. Ik ken dealers in binnen- en buitenland die weldegelijk het tegendeel bewijzen. Echter de executie van het proces en de gerelateerde werkzaamheden moeten allemaal kloppen, wil een online salesmedewerker werken. En eerlijk gezegd zijn die ideale omstandigheden zelden aanwezig, waardoor die online […]

Lees verder
15 juni 2021

Een nieuwe manier om de Return On Investment (ROI ) van autoportalen te bepalen

Op welke wijze kun je de Return On Investment (ROI) bepalen van een autoportal? Dat is een vraag die veel marketeers en salesmanagers zich stellen. Alleen sales meten lijkt logisch, maar is niet altijd de juiste manier. Je kunt iemand wel 10 strafschoppen geven, maar je moet uiteindelijk wel zelf scoren. Wat is het juiste […]

Lees verder
8 juni 2021

Aannames in de (auto)verkoop zijn dodelijk!

We hebben allemaal een mening over sales, deals en klanten. Het zijn vaak meningen gebaseerd op aannames. Het is een gevoel dat je hebt of iets wel of niet door kan gaan. Sommige verkopers kunnen al op 100 meter zien of een klant serieus is of niet. Aannames zijn gevaarlijk, zeker als je erop gaat […]

Lees verder
25 mei 2021

Click to Call – Weten wanneer er wel of niet wordt gebeld!

Click to Call – Weten wanneer er wel of niet wordt gebeld! (opvolging) Opvolging van commerciële kansen is belangrijk! Daar zeg ik u niets nieuws over. Of het nu gaat om service of sales. Als je niet opvolgt, dan zullen alleen een select aantal mensen je de sales gunnen. Die mensen die zelf dus bestellen, […]

Lees verder
11 mei 2021

Een nieuwe wijze van telefonische leads!

Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat de telefonische lead, dus de klant die zelf belt en vragen stelt over een nieuwe of gebruikte auto, de beste kwalitatieve lead is van allemaal. Lees verder en kom achter een nieuwe wijze! Calldrip Misschien vertel ik u wel iets nieuws als ik zeg dat volgens onze […]

Lees verder
26 april 2021

Wordt Google Cars de grote concurrent van de portals?

En opeens is Google Cars er! Weliswaar verstopt in bèta en met moeite aan de praat te krijgen, maar toch. De gedachte erachter is simpel: Automotive als “Vertical”. De automarkt is net als bij huizen, verzekeringen en reizen te groot voor het grote Google om niet te onderzoeken op meer mogelijkheden. Je kunt als Google […]

Lees verder
20 april 2021

Kwikcast: Een nieuwe manier van (online) communiceren met video!

Leadopvolging in een tijd van lockdowns, corona en half dichte showrooms hebben ook een groot voordeel! Er komen sneller betere alternatieven om de unieke showroom ervaring naar de koper thuis te halen. Kijk bijvoorbeeld naar Kwikcast! Leadopvolging is de afgelopen 12 maanden NOG belangrijker geworden! Qua leadopvolging hebben wij de laatste 12 maanden veel geleerd. […]

Lees verder
Volgende