Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

De auto is niet meer beschikbaar!
4 juli 2024

De auto is niet meer beschikbaar!

Wat kun je met deze kans doen? Bij Calldrip screenen wij veel gesprekken op kwaliteit. We letten zowel op de kwaliteit van de lead als op de kwaliteit van de verkoper. De verkoper, doorgaans een hardwerkende opportunist die elke ‘makkelijke’ kans aangrijpt om een auto te verkopen, laat ook veel kansen liggen. Een van die […]

Lees verder
Auto’s afleveren is geen taak voor de autoverkoper!
27 juni 2024

Auto’s afleveren is geen taak voor de autoverkoper!

Ik weet zeker dat hier veel mede- en tegenstanders zijn van de stelling dat verkopers nooit zouden moeten afleveren. Ondanks dat er veel te zeggen is, voor de verkopers die het wel doen. Echter ik merk nu ook weer uit eigen ervaring dat het gewoon orders kost!

Lees verder
De waan van de dag is er echt!
20 juni 2024

De waan van de dag is er echt!

Niets is makkelijker dan aan de zijlijn te staan en te zeggen hoe het moet in het autobedrijf en zelf niets te doen. De afgelopen jaren maakte ik me er ook schuldig aan, moet ik eerlijk bekennen. Zeker, ik had ervaring, maar de wereld van nu is een andere wereld dan toen ik in 2009 SsangYong-dealer was. Tegenwoordig hebben wij als dealer, en in dit geval als Ligier-dealer, zoveel fantastische systemen die ons helpen om de waan van de dag beter te managen… Althans dat dacht ik!

Lees verder
Een nieuwe functie in Automotive! De virtuele assistent manager!
13 juni 2024

Een nieuwe functie in Automotive! De virtuele assistent manager!

De laatste weken ben ik druk met “Alice van Marktplaats”. Een service die wij een aantal jaren geleden hebben gelanceerd met de bedoeling om de opvolging voor autobedrijven voor specifiek Marktplaats leads uit handen te nemen, en daarmee ook tot betere resultaten te komen.

Lees verder
Wat is je beste marketinguitgave in het autobedrijf?
7 juni 2024

Wat is je beste marketinguitgave in het autobedrijf?

Tuurlijk daarop is geen eenduidig antwoord op, wat bij mij werkt hoeft niet bij een ander te werken. Eén ding is wel duidelijk: als je online niet wint, dan wordt het erg lastig om offline te winnen. Aan de andere kant, wil je online winnen, dan moet je je onderbuik gevoel thuis laten en moet je sturen op cijfers. Mijn gevoel zegt niets, als het niet te onderbouwen is in cijfers en data.

Lees verder
Wat kan AI voor je doen als sales manager?
3 juni 2024

Wat kan AI voor je doen als sales manager?

Deze week hadden wij het NAC congres, dat in het teken stond van AI en alle toepassingen die AI in de automotive te bieden had! Leuk congres, goede sprekers met gelukkig niet allemaal AI als hoofdmoot! Echter hoe je het wendt of keert, AI is er, en gaat impactvol zijn in de automotive. Niet als vervanger, maar echt als een digitale assistent!

Lees verder
Een dagje zelf verkopen in Doesburg
24 mei 2024

Een dagje zelf verkopen in Doesburg

Afgelopen maandag, 2de pinksterdag, mocht ik zelf weer helemaal alleen de winkel runnen in Doesburg! Gerard was op een welverdiende week vakantie en Duncan had ook lekker een dagje vrij….alleen Duncan was er nog wel een uurtje om alle prijskaarten te maken, want dat kan ik niet…maar daarna was het toch me, myself and I in Doesburg!

Lees verder
De Vehicle Listing Ads VLA van Google komen eraan!
16 mei 2024

De Vehicle Listing Ads VLA van Google komen eraan!

De afgelopen dagen was ik in Verona, bij Automotive Dealer Days, waar ik een presentatie mocht doen over TikTok en de wijze waarop wij bij de Ligier Store Doesburg de citycars verkopen. Leuk verhaal, al zeg ik hetzelf, en de feedback was super! Leuk om te doen. Maar er is natuurlijk meer te zien, veel presentaties over, uiteraard AI, en het agency model waarin veel Nederlandse (mislukte) voorbeelden in voorkomen. Hoe was het ook alweer? Snel starten, snel falen….zoiets?

Lees verder
Hoe hou je het verkoopteam erbij?
10 mei 2024

Hoe hou je het verkoopteam erbij?

De afgelopen weken ben ik vaak met mijn managing director Gerard Franken in de slag geweest over online leads bij de Ligier Store en de Experience Store Doesburg. Ook wij missen weleens een lead, en dan op een manier waarvan ik op afstand denk, dat had beter of anders gekund. Om missen in het juist perspectief te plaatsen: wij hebben dan de vierde of vijfde keer niet gebeld, in plaats van dat we de eerste belpoging hebben gemist. Maar missen is missen!

Lees verder
Waarom de afspraak maken belangrijk is!
2 mei 2024

Waarom de afspraak maken belangrijk is!

Sinds wij met succes de Calldrip Automotion Scoring hebben gelanceerd, krijgen wij veel mailtjes en belletjes van verkopers over hun afspraakpercentage! Daar ben ik blij mee, want het geeft aan dat verkopers steeds beter begrijpen dat je met online leads de conversie tussen de diverse stappen moet managen om uiteindelijk tot een betere en hogere conversie van leads naar sales te komen.

Lees verder
VorigeVolgende