Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Data Insights 2: Het kan: méér en sneller auto’s verkopen
4 maart 2017

Data Insights 2: Het kan: méér en sneller auto’s verkopen

Waarom je met bijvoorbeeld de combinatie Indicata en Marktplaats méér en sneller auto’s kan verkopen Op de #NADA 100 in New Orleans is er veel gesproken over statijden van occasions. Een interessante discussie die in Nederland ook veel wordt gevoerd, maar dan op een iets ander niveau. Immers een gemiddelde statijd van 90 dagen wordt […]

Lees verder
Data Insights 1: De marketing data in het dealerbedrijf is op verschillende manieren te ‘lezen’
1 maart 2017

Data Insights 1: De marketing data in het dealerbedrijf is op verschillende manieren te ‘lezen’

Welke inzichten hebben wij meegenomen vanuit de #NADA100 in New Orleans? Onlangs waren wij, als vertegenwoordigers van Marktplaats en Nieuweautokopen.nl, op de #NADA 100 in New Orleans om de nieuwste ontwikkelingen op online automotive in kaart te brengen. Vooral de ontwikkelingen waarmee autobedrijven en dealers succesvoller online kunnen worden, hadden onze belangstelling. Het goede nieuws […]

Lees verder
#NADA100 met Marktplaats en eBay Motors
23 februari 2017

#NADA100 met Marktplaats en eBay Motors

De 100ste NADA in New Orleans levert veel stof tot nadenken Afgelopen week organiseerde de Amerikaanse autodealers de 100ste NADA in New Orleans en namens Marktplaats waren Michiel Aker en ondergetekende erbij. Vier dagen van workshops volgen, over de beursvloer lopen en indrukken op doen. Een bomvol en zeer boeiend programma. Alle verzamelde informatie gaan […]

Lees verder
Werkt een 1 prijs strategie nu wel of niet in de automotive?
19 februari 2017

Werkt een 1 prijs strategie nu wel of niet in de automotive?

Penske Automotive zegt namelijk van niet en kan het eenzijdig bewijzen! Welk onderzoek je ook leest, je leest meestal hetzelfde. De klant van 2017 wil snelheid en transparantie. Kijk je naar de verschillende generaties die nu auto’s kopen, dan valt op dat de demo tot 45 jaar transparantie wil en niet wil onderhandelen over een […]

Lees verder
Leadopvolging in de automotive, de hybride-methode
16 februari 2017

Leadopvolging in de automotive, de hybride-methode

Veel autodealers stellen zichzelf regelmatig de vraag wat de beste methode is voor het opvolgen van leads. Een terechte vraag, want de hoeveelheid call- en onlineleads die het autobedrijf krijgt, wordt al jaren achter elkaar groter en het is dus zaak om daar adequaat op te reageren. De eerste reactie van veel dealers is om […]

Lees verder
Geeft u ook drie keer een korting op uw vraagprijs?
7 februari 2017

Geeft u ook drie keer een korting op uw vraagprijs?

Hoevaak geef jij korting op een nieuwe of gebruikte auto? Het heeft tegenwoordig geen zin om een auto boven de marktprijs te prijzen. De prijsttransparantie is zo groot, dat alleen de juiste prijs (niet perse de laagste) de juiste eyeballs en aandacht geeft op je voorraad. Daarmee is er weinig speelruimte meer, maar wat doe […]

Lees verder
Als je niet kan bellen vanaf je mobiele website dan ben je er geweest als autodealer!
4 februari 2017

Als je niet kan bellen vanaf je mobiele website dan ben je er geweest als autodealer!

Te vaak beseffen wij niet dat de website onze belangrijkste showroom is! In 2017 zullen we zien dat een ontwikkeling zal doorzetten: het gebruik van datagebruik via smartphones. Voor de duidelijkheid, ik heb het over het internetgebruik op de telefoon. We zitten al boven de 50%, vooral dankzij social media, maar de ontwikkeling is niet te […]

Lees verder
Agenda van de #DCDW op 28-2-2017 in Houten
31 januari 2017

Agenda van de #DCDW op 28-2-2017 in Houten

Welke topics gaan we behandelen bij de #DCDW? Op 28 februari, (inderdaad met carnaval) organiseren wij een #DCDW – Digital Car Dealer Workshop voor marketeers, verkoopdirecteuren en dealers die beter willen worden in online automotive. Hoewel het alweer het vijfde jaar is dat wij de #DCDW (#ISG20) organiseren, is het doel door de jaren heen […]

Lees verder
Als de verkopers niet beter worden, dan heeft een BDC/KCC ook geen zin!
26 januari 2017

Als de verkopers niet beter worden, dan heeft een BDC/KCC ook geen zin!

De sleutel tot succes ligt niet bij een BDC/KCC of anders Veel dealers stappen over op een BDC/KCC model om leads op te volgen in de hoop om tot een betere conversie te komen. In het begin zijn het dan ook wel vaak jubelverhalen dat de conversie vele malen beter worden. Kijk je dieper, dan […]

Lees verder
10 redenen waarom sommige dealers beter zijn in het opvolgen van leads dan andere dealers!
24 januari 2017

10 redenen waarom sommige dealers beter zijn in het opvolgen van leads dan andere dealers!

Leer van de betere dealers! Een judoka met een zwarte band zal nooit iets leren van een judoka met een witte band. Daarom is het belangrijk om te kijken waarom sommige dealers beter zijn in het opvolgen van online leads dan anderen. Tien tips voor een betere conversie in online leads! Nummer 1 – Reageer […]

Lees verder
VorigeVolgende