Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

29 augustus 2015

Een nieuwe auto lead wil informatie, niet alleen de (laagste) prijs!

  Te vaak wordt gedacht dat alleen een voorstel mailen voldoende is om succes te hebben Veel dealers en importeurs gebruiken actie- en landingspagina’s om leads te genereren. De meest succesvolle zijn vaak de pagina’s die de bezoekers de garantie geven of de belofte doen een prijs te noemen voor de inruilauto. Daarna zijn er […]

Lees verder
25 augustus 2015

Waarom er verschil zit tussen een eerstelijns, tweedelijns en derdelijns lead

Regelmatig is er discussie waarom de ene bron van leads beter is dan de andere bron. Vaak worden er appels met peren vergeleken en omdat Nieuweautokopen.nl jaren ervaring heeft met het verder helpen van dealers, willen wij graag die discussie sturen met de juiste informatie. Om maar met de deur in huis te vallen: er […]

Lees verder
21 augustus 2015

Online Sales Training voor nieuwe autoverkopers!

Nieuwe verkoopmedewerkers? 1 september workshop: ‘Betere conversie in online leads’ Beginnen binnenkort ook weer bij u nieuwe verkoopmedewerkers welke nog onervaren, niet getraind, maar wel enthousiast zijn? Zijn dat ook niet de verkopers die voor u de leads gaan opvolgen welke via de verschillende online kanalen(eigen website, importeur) binnenkomen? Gaan ze dat doen met de […]

Lees verder
20 augustus 2015

Profiteren van social media in het dealerbedrijf

Vijf tips hoe om te gaan met social media in het dealerbedrijf Moet je als dealer social media actief gaan inzetten, of wordt het tegen je gebruikt? Moeten je verkopers, verkoopleiders en after-salespersoneel zich nu wel of niet op social media profileren als professional en onderdeel van jouw dealerbedrijf? Ik geef vijf tips hoe je […]

Lees verder
16 augustus 2015

Het ‘directe verkeer’ naar de dealerwebsite is zo hoog

Amerikaans onderzoek wijst uit dat autoportalen de voornaamste oorzaak zijn Op een conferentie in Amerika over online in de autobranche, volgde ik niet alleen superleuke en interessante workshops, ik kwam er ook veel te weten over de laatste inzichten, trends en onderzoeken. Bijvoorbeeld de rol van Google Analytics, maar ook hoe het directe verkeer naar […]

Lees verder
16 augustus 2015

Drie redenen waarom je geen aparte mobiele website moet nemen

In 2016 zal meer dan 50 procent van de bezoekers van dealerwebsites in Amerika vanaf een mobiel apparaat komen. En dan heb ik het niet alleen over de iPad-achtigen, maar vooral over smartphones, die alleen maar groter lijken te worden. Wat betekent dat voor je dealerwebsite? Moet je investeren in een app? Of in een […]

Lees verder
6 augustus 2015

SEO krijgt te weinig aandacht bij dealers

SEO is vaak een ongrijpbaar fenomeen SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie (Search Engine Optimalisation) is voor de meeste dealers een brug te ver. Niet omdat men er geen energie of geld in durft te investeren, maar omdat het vaak niet wordt begrepen. Immers, SEO is technisch- en contentgedreven en daardoor zijn de investeringen niet in korte tijd […]

Lees verder
30 juli 2015

Nederlandse dealers zijn vaak trots op hun website….

De dealerwebsite is de belangrijkste informatiebron in het kooptraject Nederlandse dealers zijn vaak erg trots op hun website, helemaal als die site niet veel geld heeft gekost. Onterecht, Amerikaanse dealers geven het goede voorbeeld. Telkens als ik een bezoek breng aan de VS, sta ik versteld van het niveau van de dealerwebsites. Niet eens zozeer […]

Lees verder
28 juli 2015

Prijs is een excuus van de klant om de waarheid niet te zeggen

Je kunt autodeals niet verliezen op prijs Veelal wordt er door autoverkopers gezegd dat ze de deal winnen op basis van gunnen. Dat hun persoonlijkheid en binding met de klant de doorslaggevende factoren zijn om die handtekening te scoren. En vaak klopt dat. Weinig particuliere kopers schaffen een auto aan bij een verkoper waar ze […]

Lees verder
28 juli 2015

Out of Office-boodschap aan of uit

Het is onze taak om in contact te komen met de klant, niet andersom In vakantietijd vindt geen enkele klant het erg dat je weg bent of op het punt staat om te vertrekken. Je probeert alles goed af te sluiten voor je vertrek en toch kan het gebeuren dat klanten je tijdens je afwezigheid […]

Lees verder
VorigeVolgende