Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Nieuwe data bij Marktplaats dmv Call Tracking laat iets zien! Onlangs heeft Marktplaats Call Tracking geimplementeerd, een service waar ik ongelofelijk blij mee ben! Immers naast dat je prima online leads kan traceren en kan volgen, was dit nog niet op schaal mogelijk bij de autoportals voor call leads. Men kreeg zelfs een melding als […]
Op 30 november organiseren wederom een Digital Car Dealer Workshop #DCDW met als hoofdgast: Glenn Pasch Glenn Pasch, CEO van PCG Company en ook auteur van onder andere: “auto’s verkopen in het digitale tijdperk” en “The power of connected marketing” komt op 30 november naar de Digital Car Dealer Workshop #DCDW voor een presentatie inzake de nieuwste […]
De verkoper is uiteindelijk de eindverantwoordelijke! Laatst was ik bij een autodealer en die vertelde me dat het motiveren van zijn verkopers om online leads op te volgen hetzelfde was als het trekken aan een dood paard. Nu kan ik mij zijn frustraties best wel indenken, zeker omdat we met zijn allen veel kansen laten […]
We gaan niet meer naar mobile first, maar naar mobile only world Het internet is nog maar 20 jaar oud, slechts. Betekent dat er nog steeds grote veranderingen (online) plaatsvinden en wij in de automotive moeten ons steeds opnieuw uitvinden om te zijn daar waar de attentie van de klant is. Betekent dit eerst dat […]
Marktplaats was deze week te gast op het congres van de Bovag onafhankelijke autobedrijven Marktplaats verbonden aan congres BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven Het jaarlijkse BOVAG-congres, het hoogtepunt voor veel onafhankelijke autobedrijven, was ook dit keer een groot succes. Er hing een goeie, positieve sfeer, de opkomst was meer dan uitstekend en de opzet van de organisatie […]
Afgelopen maand waren wij te gast bij twee automotive events De Garageformule Top 40 en Zakenauto van het Jaar De autobranche kent vele zakelijke evenementen en regelmatig bezoek ik er een paar. Zoals de bekendmaking van de Garageformule Top 40 en de Zakenauto van het Jaar. Garageformule Top 40 Aumacon brengt jaarlijks twee lijsten uit waar […]
Marktplaats maakt call tracking eindelijk mogelijk op ‘schaal’ Op Marktplaats.nl is het mogelijk gebruik te maken van “Call Tracking” een revolutionair concept dat aan alle advertenties een specifiek telefoonnummer toewijst. Daardoor is het mogelijk om vast te kunnen stellen waar een lead die belt vandaan komt, of welke advertentie op welk portal de aanzet is […]
Geven wij wel genoeg respect aan de call lead? Geven wij de call lead voldoende respect? De call lead is, zoals ik vaker heb omschreven, meestal de meest mishandelde lead van allemaal. Waar wij voor de fysieke lead wel ergens een proces hebben, hem aanspreken of een kop koffie aanbieden en ook bij de online lead […]
Wat doe jij met je oude leads? Het gaat niet om meer kansen, maar het gaat er om wat je met die kansen doet in de autosector van nu! We weten namelijk een ding zeker: we krijgen fysiek minder kansen dan ooit te voren. En met de opmars van private lease-labels, ook buiten de dealer […]
Is een KCC/BDC model een oplossing, of slechts een pleister op de wond? De laatste jaren is het KCC/BDC model in de mode geraakt. Gestart waar het in mijn beleving zou moeten blijven, aan de service en aftersales kant, zijn er nu bij veel bedrijven KCC/BDC afdelingen gestart of uitbesteed(zie onze services). Deze afdelingen moeten […]