Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

16 juni 2016

Tip 5 voor meer reviews: Linkedin voor de zakelijke autoverkoper

Linkedin is voor de zakelijke autoverkoper een goudmijn! Het wat ik (kort) wil behandelen in deze cyclus van 7 zijn de beoordelingen op Linkedin! Dan heb ik het hier even alleen over de beoordelingen voor de autoverkoper zelf en niet voor het bedrijf. Voor de verkoper is het immers ook van belang om beoordelingen te zoeken […]

Lees verder
14 juni 2016

Tip 3 voor meer reviews: Facebook

Facebook is een internet op zichzelf We kennen allemaal de cijfers: Miljoenen Nederlanders hebben Facebook en meer dan 50% besteedt er uren per dag aan, veelal via de mobiele telefoon. Ze delen en bekijken op Facebook allerlei zaken  die men leuk en interessant vindt. Daar zit nu ook voor de autobedrijven de mogelijkheid om iets mee […]

Lees verder
12 juni 2016

Tip 1 voor meer reviews: Zelf content maken!

Zelf content maken is nog steeds een goede wijze van reviews verzamelen! Als u zoekt op Google op de zoekterm “ervaringen Nieuweautokopen.nl” ziet u op de eerste twee posities eigen gemaakte content staan. Daarvoor heb je slechts (naast tijd en energie) drie zaken nodig: klanten, een tekstschrijver en een website met een CMS. Dit deden wij […]

Lees verder
9 juni 2016

Is een lead nog wel een lead in het dealerbedrijf?

Is ‘lead’ de juiste benaming van een lead in de automotive? Leads zijn er in verschillende soorten en maten en ik heb het vaak over leads! Call leads, online leads, 1ste, 2de, 3de lijn leads. Oftewel: leads, leads en nog eens leads! Echter zijn het wel: ‘leads’? We weten immers dat de consument anno 2016 meerdere […]

Lees verder
6 juni 2016

Waarom de doorlooptijd van de leads zeer bepalend is voor verbetering

De doorlooptijd van je sales op online leads vertellen je alles over het soort verkoper! Meet u als verkoopleider wel eens de doorlooptijd van uw sales vanuit alle online kanalen? Oftewel: Weet u wanneer de lead binnenkomt en op welke dag exact deze is geconverteerd in een sale? En de tijd die daar tussen zit, […]

Lees verder
5 juni 2016

Tip 4 voor meer reviews: Video’s werken goed in de automotive!

Video is een zeer sterke driver van bezoekers, klanten en vooral leads! In de reeks van de 5 tips die ik graag wil behandelen voor u, ben ik beland bij de meest onderschatte wijze van reviews en dat is video. En misschien is het geeneens onderschat, maar is het vooral moeilijk. Wij deden dit volop bij Nieuweautokopen.nl, […]

Lees verder
1 juni 2016

Tip 2 voor meer reviews: Gebruik uw Google Business pagina

Uw Google Business pagina is het belangrijkste gratis stukje online onroerend goed wat u moet optimaliseren! Zoals omschreven in het artikel “de case Bert Wieten”, dient uw Google Business pagina te optimaliseren. Er is alleen geen Google product wat zo omslachtig, moeilijk beheersbaar te managen was de afgelopen jaren als deze pagina! Echter het belang is er altijd […]

Lees verder
29 mei 2016

De “Bert Wieten case” bewijst maar eens te meer dat reviews belangrijk zijn!

Je kunt niet alleen af gaan op de enquetes en of reviews van je importeur” Onlangs verloor Bert Wieten zijn Hyundai dealerschap aan Auto Palace. Als oud Zwollenaar weet ik niet beter dat Wieten de Hyundai dealer was. Nu niet meer en al hoe wel Bert zijn bedenkingen erbij zal hebben, zie ook de rechtzaak […]

Lees verder
29 mei 2016

Digital Car Dealer Workshop – #DCDW in België op 28 juni!

De Digital Car Dealer Workshop komt naar België! Op dinsdag 28 juni komt de #DCDW van Paul de Vries (Kannietbestaatniet.nl) naar Antwerpen om samen met de Belgische verdelers te praten over alle mogelijkheden die het internet te bieden heeft voor hun werkzaamheden! De #DCDW wordt al sinds 2011 georganiseerd in Nederland (destijds #ISG20) om de […]

Lees verder
12 mei 2016

Snel bellen is de key om succesvol te zijn in de opvolging van online leads!

Snel je leads opvolgen in het dealerbedrijf is wel degelijk een succesvolle wijze van leads opvolgen Vaak is er nog wel een discussie bij dealerbedrijven wanneer de online leads moeten worden opgevolgd. Vaak is er geen proces voor, teveel toeval, of wordt het gedaan nadat al het andere gedaan is. Men gaat teveel uit van […]

Lees verder
VorigeVolgende