Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
SEO is vaak een ongrijpbaar fenomeen SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie (Search Engine Optimalisation) is voor de meeste dealers een brug te ver. Niet omdat men er geen energie of geld in durft te investeren, maar omdat het vaak niet wordt begrepen. Immers, SEO is technisch- en contentgedreven en daardoor zijn de investeringen niet in korte tijd […]
De dealerwebsite is de belangrijkste informatiebron in het kooptraject Nederlandse dealers zijn vaak erg trots op hun website, helemaal als die site niet veel geld heeft gekost. Onterecht, Amerikaanse dealers geven het goede voorbeeld. Telkens als ik een bezoek breng aan de VS, sta ik versteld van het niveau van de dealerwebsites. Niet eens zozeer […]
Je kunt autodeals niet verliezen op prijs Veelal wordt er door autoverkopers gezegd dat ze de deal winnen op basis van gunnen. Dat hun persoonlijkheid en binding met de klant de doorslaggevende factoren zijn om die handtekening te scoren. En vaak klopt dat. Weinig particuliere kopers schaffen een auto aan bij een verkoper waar ze […]
Het is onze taak om in contact te komen met de klant, niet andersom In vakantietijd vindt geen enkele klant het erg dat je weg bent of op het punt staat om te vertrekken. Je probeert alles goed af te sluiten voor je vertrek en toch kan het gebeuren dat klanten je tijdens je afwezigheid […]
Een blog is ook voor een autodealer interessant Mijn weblog heb ik al ruim acht jaar. Sinds ik er tijdens mijn laatste periode als SsangYong- en Chryslerdealer mee ben gestart, gebruik ik mijn weblog voor mijn business. Helaas zijn er nog altijd weinig dealers met een weblog. Ik heb drie goede redenen waarom een dealer […]
#DCDW op 8 september 2015 ‘de zomer voorbij’ bij Van der Valk in Almere Op dinsdag 8-9-2015 organiseren wij weer een Digital Car Dealer Workshop over de online mogelijkheden en kansendie er voor dealers anno 2015 zijn. Zoals altijd in het concept van #DCDW zorgen wij voor een complete dag waarin u, naast een geweldige […]
Remarketing is een goede investering, maar….. Remarketing met behulp van Google Adwords is voor veel dealers een goede investering. Met Adwords kunnen dealers hun (actie-)websites promoten. Het komt erop neer dat je Google geld betaalt en daar relevante informatie voor terugkrijgt. Bezoekers van je website die niet direct converteren (door middel van een aanmelding of […]
Het ligt aan jezelf, nooit aan de klant Onlangs kreeg ik weer het perfecte voorbeeld voor ogen hoe wij als autoverkopers omgaan met serieuze klanten die willen en kunnen kopen, maar er niet in slagen om dit bij ons te doen. Niet omdat de klant onredelijk is of hij de dialoog niet aan wil gaan, […]
Met deze woorden begon Brian Benstock van Paragon Honda zijn workshop Een paar jaar geleden werd ik omver geblazen door een workshop van Brian Benstock. Brian Benstock is directeur van een van de beste en meest gewaardeerde dealerbedrijven uit Amerika: Paragon. De workshop die Brian gaf was zo goed, dat ik er nog steeds met […]
Een dagje meelopen met het verkoopteam van Rick Case Honda Verkoopleider, verkoopdirecteur, salesmanager, wat de titel ook is, de functie is in de VS anders dan bij ons. Daar is het geen Excelfetisjist, maar iemand die tussen en achter zijn verkopers staat en deze motiveert, begeleidt en verantwoordelijk houdt op basis van verkooppotentieel. Wat doen […]