Uw verkopers gaan op vakantie, maar uw leads niet….

Welke oplossing heeft u bedacht voor uw leads in de zomervakantie?

3-De-60%-regel

In de zomermaanden is het altijd spannend wat er met leads gebeurt. Met een minimale bezetting worden zaken die het minst leuk en of interessant zijn niet of nauwelijks gedaan, laat staan dat ze goed worden gedaan. Waar die wijsheid vandaan komt? Ik heb dit inmiddels meerdere jaren zelf ervaren, onder andere met online leads van Nieuweautokopen.nl. Verkopers die kampen met onderbezetting, afleveringen moeten doen van collega’s die op een welverdiende vakantie zijn, het afhandelen van de eigen afleveringen en ook nog eens méér spontaan bezoek van mensen in de showroom omdat ze toch vrij zijn…. De werkdruk is in de zomer hoog en dan zijn online leads vaak het laatste waar je aan denkt en waar je mee bezig wilt zijn.

Denken in oplossingen

In ons virtual BDC van de #DCDW hebben we een oplossing voor het niet opvolgen van online leads. Zeker als je met het leadopvolgsysteem LEF werkt van UnameIT. Dan kun je de leads automatisch laten escaleren naar ons KCC, waardoor wij binnen een uur alle leads opvolgen. En het maakt daarbij niet uit of het gaat om een lead van de importeur, een lead voor een gebruikte auto, of zelfs een APK-afspraak. Wij nemen de opvolging voor onze rekening. Dit kan realtime, maar u kunt ons ook pas inschakelen nadat uw verkopers na bijvoorbeeld twee uur niets met de lead hebben gedaan. Die extra reactie tijd maakt het bijvoorbeeld mogelijk om aan uw verplichtingen te voldoen jegens een importeur!

Desktop screenshot

Voor uw conversie hoeft u het zeker niet te laten! Wij bereiken met online leads bij meerdere dealers, verdeeld over meerdere merken, een conversie van lead naar dialoog van meer dan 70%. Dus alleen die leads die we kunnen bellen, bereiken wij in meer dan 70% van de gevallen (60% regel). Daarna zetten wij
meer dan 70% van die leads om in afspraken en gekwalificeerde offertevoorstellen. Zodoende hoeven uw verkopers niet meer alles op te volgen, maar alleen de gekwalificeerde leads. Op die leads zullen ze een betere conversie naar een sale realiseren.

Wilt u volgas de zomermaanden door en goed verkopen? Dan is het nu de tijd om het virtuele BDC van de #DCDW in te zetten. Statistieken tonen aan dat leads in de zomer qua aantallen minder zijn, maar dat de conversie juist hoger is. Hebt u geen LEF, laat het ons dan weten, dan zoeken we ook daar een oplossing voor.

Het virtuele BDC kent geen initiële investering behoudens een prijs per lead en een kleine service fee vergoeding. Kijk voor meer informatie voor het BDC hier, en voor onze prijzen hier.

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig Key Automotive Spokesperson bij eBay(Marktplaats) nadat hij Nieuweautokopen.nl in 2015 verkocht aan eBay. Paul is founder en CEO van de #DCDW Academy en presentator van de #DCDW Podcast. Tevens is hij een veel gevraagd spreker op het gebied van de online automotive bij dealers en importeurs.  Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, dat gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: DCDW.nl.

Podcast Paul

Lees ook

#DCDW invest in people
15 februari 2024

Waarom je wel moet investeren en de tijd moet nemen!

Eindelijk winst #DCDWeekupdate
9 februari 2024

Eindelijk winst

1 februari 2024

Daar zitten we weer!

25 januari 2024

Aandeelhouder Carmen Automotive BDC