
Waarmee kunnen wij verder?
22 mei 2025, PaulHet is laat in de avond wanneer ik dit schrijf, het waren dan ook drie volle dagen met Brian Pasch en onze #DCDW-events. De evenementen in Antwerpen en Almere worden steeds beter bezocht, en de druk die die dagen met zich meebrengen, neemt ook toe. Wat moeten we veranderen, wat kan beter, wat is goed?
Wat blijft, is het leveren van de beste online automotive content in de Benelux – en eigenlijk in Europa – door onder andere de beste sprekers uit bijvoorbeeld Amerika over te laten komen. Dat wil ik ook in de toekomst blijven doen. De reden is simpel en komt uit een quote van Zig Ziglar:
Content delen
Het delen van content in de vorm van evenementen, podcasts, video’s en natuurlijk mijn artikelen doe ik omdat ik graag collega’s help om beter te worden in de online automotive. En omdat ik weet dat, als ik genoeg mensen help, ik als ondernemer én als mens ook wordt geholpen om mijn doelen te bereiken.
Uiteindelijk doe ik het ook voor mezelf. Ik wil zelf ook graag beter worden in de online automotive, en na het lezen van drie boeken in de afgelopen weken kwam ik opnieuw tot de conclusie dat ik nog heel veel níet weet….
Deze drie boeken hebben mij laten beseffen dat, mits je openstaat voor andere meningen, ideeën en content, je jezelf enorm kunt verbeteren. Ik wil graag een student zijn van de online automotive, en geen professor, want ik ben nog lang niet waar ik wil zijn in mijn reis – ook al doe ik het al meer dan 20 jaar…
De presentatie van Brian was ook zo’n leerzame sessie. Twee uur lang ging Brian in op het technische aspect van online marketing, en specifiek op dealerwebsites. Bijvoorbeeld de snelheid van een website, die je kunt testen via https://pagespeed.web.dev/
Als ik dan mijn eigen website bekijk, dan zie ik het volgende:
De conclusie is dat experiencestoredoesburg.nl is geslaagd op het eerste punt – leuk! Die informatie komt van alle bezoekers op de mobiele website, dus niet alleen van jouw bezoek. Daaronder vind je de uitleg van de verschillende performance metrics, dat ziet er zo uit:
Dan zie je opeens dat de prestaties op 65 van de 100 staan….oeps, dat is niet zo goed. Maar het geeft direct aan wat je kunt doen om het te verbeteren. Nu snap ik de adviezen niet echt – ik ben geen programmeur – maar ik kan de informatie wel direct doorgeven aan mijn websitebouwer om de site te verbeteren.
Onderzoek van Shift Digital heeft laten zien dat een website die snel laadt (waar dit onderzoek over gaat) meer dan 50% effect heeft op de conversieratio van het aantal sessies versus het aantal leads. Oftewel: je krijgt meer leads met hetzelfde aantal bezoekers van je eigen website. En we weten allemaal dat je eigen website de beste leads oplevert.
Dus, ook al denk je alles te weten: plan een dagje vrij om jezelf onder te dompelen in nieuwe informatie, kennis te maken met nieuwe mensen en nieuwe content tot je te nemen. Het kan nooit een verspilde dag zijn! Op 4 en 5 november zijn wij er weer met een nieuwe editie van de #DCDW-events. En het leuke is: je kunt je nu al aanmelden via onderstaande links.