Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

9 april 2019

2019 wordt een interessant jaar voor portals

In Nederland ontbreekt het niet aan online portals. Bovenop het bestaande, grote aanbod strijden ANWB, Cargurus, Autohero en vast nog meer nieuwe partijen om de gunsten van bezoekers en adverteerders. Daarmee wordt 2019 een interessant jaar voor de portals. Michel van Roon van CRM Automotive Retail riep de branche al eens op om kritisch te […]

Lees verder
5 maart 2019

1 datapoint, is geen data!

Meer dan 30% van de calls kun je wegstrepen omdat het geen sales calls zijn Ik schreef al eerder over het digitale tolpoortje en ik doe het nu nog een keer. Ze bestaan namelijk nog steeds. En met ‘ze’ bedoel ik de portalen die hun klanten gebruiken om via hun (handels)naam, Adwords campagnes te maken […]

Lees verder
27 februari 2019

Het Carvana principe: consistente occasion presentatie op portals!

Ook Carvana is van inmarket shoppers afhankelijk van de grote portals Het Amerikaanse Carvana wordt vaak – terecht of onterecht – beschouwd als een bedrijf dat snapt hoe je online auto’s verkoopt. Nederlandse initiatieven zoals Bynco en Auto.nl zijn technisch verder, maar Carvana verkoopt zowel online als offline veel meer auto’s. Het aantal 100% online […]

Lees verder
26 februari 2019

De Super Bowl Commercial van Hyundai

Hyundai en het ‘autokoopgevoel’ van de consument De Superbowl 2019 is weer achter de rug. Soms lijkt het alsof er meer aandacht is voor de commercials dan voor het sportevenement zelf. De advertentietijdslots rondom het massaal bekeken American Football-kampioenschap zijn megaduur. Aan de andere kant is het anno 2019 mogelijk de enige tv-reclame die daadwerkelijk […]

Lees verder
21 februari 2019

De prijskopende klant in het autobedrijf is onze eigen fout!

De klanten komen binnen zoals wij ze hebben gemaakt Bij veel marketingcampagnes van importeurs zie je het steeds hetzelfde: klanten worden gelokt met € 2.000,- extra inruilwaarde, 50% extra korting op opties en ga zo maar door. Het is duidelijk dat deze acties werken, want ze worden steeds herhaald. Potentiële kopers komen langs of bellen […]

Lees verder
15 februari 2019

Stap 6: Stel vragen om te komen tot meer afspraken bij telefonische leads!

Stap 6: Antwoordapparaat versus verkoper De laatste stap tot een betere conversie in telefonische leads is eigenlijk een makkelijke. Er zijn namelijk twee keuzes: of je bent een antwoordapparaat of je bent een verkoper. Wie wil jij zijn? Het antwoordapparaat Uit de ruim 30.000 verkoopgesprekken die wij hebben geanalyseerd, blijkt dat de klant meestal de […]

Lees verder
12 februari 2019

Stap 5: Stuur en bevestig op een afspraak!

Stap 5 is simpel en moeilijk tegelijk: Het op de juiste wijze bevestigen van een afspraak! In onze onderzoeken komt het angstig vaak naar voren: we weten niet wie er belt, we zijn vooral bezig om op een vriendelijke manier antwoord te geven op de door de beller gestelde vragen. Maar ‘in control’ zijn we […]

Lees verder
11 februari 2019

Stap 4: Zorg voor een opvolgbare lead

In zes stappen naar betere telefonische leadconversie beter omgaan met niet-opvolgbare leads! Leads die je niet kan opvolgen zijn waardeloos. De enige uitzondering op deze regel is de situatie waarin je het goedkoopste of meest unieke product verkoopt. In alle andere situaties ligt het initiatief volledig bij de klant en dat is een slechte zaak! […]

Lees verder
6 februari 2019

Stap 3: Bedank de klant en geef antwoord op de vragen!

In zes stappen naar betere telefonische leadconversie – stuur het gesprek, begin met bedanken Na het beoordelen van meer dan 30.000 calls valt mij iets op: het feit dat wij telefonische leads heel vanzelfsprekend vinden. Wanneer ik als mystery shopper contact opneem met een autobedrijf, staat in bijna elke online reactie in de eerste alinea […]

Lees verder
5 februari 2019

Stap 2 tot een betere conversie met online leads: Geef opvolging aan de gemiste oproepen

In zes stappen naar betere telefonische– omgaan met niet-opvolgbare leads Leads die je niet kan opvolgen zijn waardeloos. De enige uitzondering op deze regel is de situatie waarin je het goedkoopste of meest unieke product verkoopt. In alle andere situaties ligt het initiatief volledig bij de klant en dat is een slechte zaak! Bij 29 […]

Lees verder
VorigeVolgende