Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Een paar maanden verder, hoe staat het met Ligier in Doesburg?
22 november 2022

Een paar maanden verder, hoe staat het met Ligier in Doesburg?

Erover schrijven is makkelijker dan doen! Wij begonnen op 1 juli met een nieuw concept om brommobielen, wij noemen het nu citycars, van de merken Ligier en Microcar te verkopen in Doesburg, een plaatsje net over de IJssel in de Achterhoek. Zelf woon ik om de hoek, in De Steeg wat weer ligt aan het […]

Lees verder
Een nieuwe manier van presenteren van je auto voorraad! Kan het anders?
8 november 2022

Een nieuwe manier van presenteren van je auto voorraad! Kan het anders?

Welke keuzes maken wij bij de Ligier Store Doesburg? Eén van de redenen om te starten met het dealerschap van Ligier was dat ik graag sommige zaken die ik in artikelen verkondig en logisch lijken in de praktijk wil testen. Ik verbaas mij er vaak over hoe wij bijvoorbeeld omgaan met de SRP- en VDP-pagina […]

Lees verder
De regel in leadopvolging is ‘direct bellen’ en als dat niet lukt………… (deel 6 van 6)
31 oktober 2022

De regel in leadopvolging is ‘direct bellen’ en als dat niet lukt………… (deel 6 van 6)

Calldrip als Direct Messaging Regel 1 in leadopvolging is ‘direct bellen’ en als dat niet lukt, andere communicatiemiddelen inzetten. Nu weten wij dat als je met Calldrip binnen twee minuten belt, je met 70% van de leads daadwerkelijk een telefoongesprek hebt. Na tien minuten is het percentage gedaald tot onder de 40%. Het kan natuurlijk […]

Lees verder
Een faxapparaat werkt ook!
24 oktober 2022

Een faxapparaat werkt ook!

Sprookjes bestaan niet! De afgelopen dagen ben ik weer een paar wijsheden verder. Een aantal merk directeuren van nieuwe Chinese merken, maar ook van gevestigde merken, gelooft in sprookjes. Het sprookje dat online, na slechts 25 jaar aanwezig te zijn, opeens een wondermiddel is! Een krachtig middel dat zich ineens aandient als een stuk gereedschap […]

Lees verder
Marketingprestaties beoordelen aan de hand van data en niet op onderbuikgevoel!
17 oktober 2022

Marketingprestaties beoordelen aan de hand van data en niet op onderbuikgevoel!

De Top 50- dealerbedrijven spenderen miljoenen aan marketing en dan met name online. De marketinginvesteringen in automotive zijn fors. De Top 50- dealerbedrijven spenderen miljoenen aan marketing en dan met name online. Het meeste geld gaat vaak naar Google Ads. Voorspelbaar, maar niet altijd met de beste ROI. Omdat de meeste marketeers bezoek op hun […]

Lees verder
De ultieme coaching tool voor verkopers in de automotive! (deel 4-6)
5 oktober 2022

De ultieme coaching tool voor verkopers in de automotive! (deel 4-6)

Calldrip coaching is als een spons die water opzuigt! Je kunt verkopers, KCC-medewerkers en online salesteams trainen! Ik doe het nog steeds met heel veel plezier. Op een avond drie uur praten, trainen, coachen en uitleggen hoe je het beste omgaat met online en telefonische leads in het autobedrijf. De meeste verkopers zijn na zo’n […]

Lees verder
Willem Kien is de eerste Ligier-agent van Europa!
26 september 2022

Willem Kien is de eerste Ligier-agent van Europa!

Fijn, het is zover! Willem Kien, eigenaar van Kien Automobielen(Mobiliteits en bedrijvenwagen centrum) in Velp, is de eerste Ligier-agent van de Ligier Store in Doesburg! Eén van mijn marketingdoelstellingen met het Ligier-dealerschap is andere offline marketing. Als Ligier-dealer heb ik de regio Arnhem, Doetinchem en Zutphen onder mijn hoede en dat is best een groot […]

Lees verder
Eindelijk weer Bovag lid!
26 september 2022

Eindelijk weer Bovag lid!

Na het starten van de Ligier Store Doesburg was het mijn wens om weer bij de club te horen. Vorige week was het zover! Gerard ten Buuren voorzitter van BOVAG onafhankelijke autobedrijven overhandigde ons, en daarmee Gerard Franken, het BOVAG-schild bij de Ligier Store in Doesburg. Voor mij een bijzonder moment. Toen ik 50% aandeelhouder […]

Lees verder
Verkoop gesprekken beoordelen is een must in het autobedrijf! (Deel 3/6)
12 september 2022

Verkoop gesprekken beoordelen is een must in het autobedrijf! (Deel 3/6)

In dit derde deel over Calldrip gaan we het hebben over het belang om alle gesprekken te beoordelen en daarmee het resultaat mee te kunnen geven. Een lastig onderwerp, wetende dat veel verkopers zo’n scoring systeem in basis vervelend vinden. Degenen die protesteren zijn meestal de underperformers, de opschrijvers, dat zijn niet de echte verkoopprofessionals. […]

Lees verder
Een Rapid Response Tool…wat is dat? (Deel 2/6)
5 september 2022

Een Rapid Response Tool…wat is dat? (Deel 2/6)

Veel goede ideeën zijn vaak simpel en dat is met Calldrip niet anders. In deze zesdelige serie over Calldrip wil ik het hebben over de kern, de Rapid Response Tool. Veel goede ideeën zijn vaak simpel en dat is met Calldrip niet anders. Leads, en dan met name online leads, dienen opgevolgd te worden. Het liefst […]

Lees verder
VorigeVolgende