Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Waarom de 60%-regel zo relevant is!
26 december 2022

Waarom de 60%-regel zo relevant is!

Wat is het argument om niet te willen veranderen qua leadopvolging? De afgelopen weken ben ik veel op pad om presentaties te geven bij dealers, autobedrijven en zelfs motorfiets dealers over de opvolging van online leads. De reden van mijn bezoek is steeds dezelfde: de afgelopen maanden is de vraag ruimschoots onder het aanbod geschoven […]

Lees verder
Een jaar om niet snel te vergeten!
19 december 2022

Een jaar om niet snel te vergeten!

50 jaar oud worden, nieuwe bedrijven starten….. Wat een jaar is 2022 geweest! Zowel op persoonlijk en zakelijk vlak ben ik gegroeid. Ik weet steeds beter waar ik heen wil als persoon en als ondernemer. Als echtgenoot en vader kan ik alleen maar trots zijn op ons gezin. We zijn met z’n drieën – de […]

Lees verder
De (automotive) klant neemt de telefoon niet meer op…
12 december 2022

De (automotive) klant neemt de telefoon niet meer op…

In deze tijd neemt de klant minder snel op! Leads opvolgen in de automotive wordt weer belangrijk. Nu de vraag afneemt en het aanbod stijgt, zie je opeens dealers en autobedrijven wakker worden. De laatste weken heb ik een aantal presentaties mogen doen, waarbij de verkopers eigenlijk niets nieuws hoorden, maar weer wakker werden geschud. […]

Lees verder
Waarom Marktplaats listings en Marktplaats Pro ook voor nieuwe auto’s zijn!
5 december 2022

Waarom Marktplaats listings en Marktplaats Pro ook voor nieuwe auto’s zijn!

Wil je kansen krijgen om te verkopen, dan moet je adverteren en heel actief zijn met je marketing! Velen van u weten dat ik onlangs ben gestart met een nieuwe Ligier Store in Doesburg. Een grote stap, want Ligier is voor mij een onbekend merk in een onbekend segment. Wat het nog wat lastiger maakt, […]

Lees verder
De verschillende “Tiers”​ in Automotive Marketing
28 november 2022

De verschillende “Tiers”​ in Automotive Marketing

Sam van Dalen verdient een Oscar voor zijn creativiteit, charisma en vakmanschap als videomaker In de automotive wordt veel geld geïnvesteerd in marketing. Importeurs, fabrikanten, dealers en soms ook verkopers maken reclame voor hun goederen en diensten. Vaak vinden wij dit normaal. Als je laat zien wie wat doet, weet je wellicht als dealer, autobedrijf […]

Lees verder
Een paar maanden verder, hoe staat het met Ligier in Doesburg?
22 november 2022

Een paar maanden verder, hoe staat het met Ligier in Doesburg?

Erover schrijven is makkelijker dan doen! Wij begonnen op 1 juli met een nieuw concept om brommobielen, wij noemen het nu citycars, van de merken Ligier en Microcar te verkopen in Doesburg, een plaatsje net over de IJssel in de Achterhoek. Zelf woon ik om de hoek, in De Steeg wat weer ligt aan het […]

Lees verder
Een nieuwe manier van presenteren van je auto voorraad! Kan het anders?
8 november 2022

Een nieuwe manier van presenteren van je auto voorraad! Kan het anders?

Welke keuzes maken wij bij de Ligier Store Doesburg? Eén van de redenen om te starten met het dealerschap van Ligier was dat ik graag sommige zaken die ik in artikelen verkondig en logisch lijken in de praktijk wil testen. Ik verbaas mij er vaak over hoe wij bijvoorbeeld omgaan met de SRP- en VDP-pagina […]

Lees verder
De regel in leadopvolging is ‘direct bellen’ en als dat niet lukt………… (deel 6 van 6)
31 oktober 2022

De regel in leadopvolging is ‘direct bellen’ en als dat niet lukt………… (deel 6 van 6)

Calldrip als Direct Messaging Regel 1 in leadopvolging is ‘direct bellen’ en als dat niet lukt, andere communicatiemiddelen inzetten. Nu weten wij dat als je met Calldrip binnen twee minuten belt, je met 70% van de leads daadwerkelijk een telefoongesprek hebt. Na tien minuten is het percentage gedaald tot onder de 40%. Het kan natuurlijk […]

Lees verder
Een faxapparaat werkt ook!
24 oktober 2022

Een faxapparaat werkt ook!

Sprookjes bestaan niet! De afgelopen dagen ben ik weer een paar wijsheden verder. Een aantal merk directeuren van nieuwe Chinese merken, maar ook van gevestigde merken, gelooft in sprookjes. Het sprookje dat online, na slechts 25 jaar aanwezig te zijn, opeens een wondermiddel is! Een krachtig middel dat zich ineens aandient als een stuk gereedschap […]

Lees verder
Marketingprestaties beoordelen aan de hand van data en niet op onderbuikgevoel!
17 oktober 2022

Marketingprestaties beoordelen aan de hand van data en niet op onderbuikgevoel!

De Top 50- dealerbedrijven spenderen miljoenen aan marketing en dan met name online. De marketinginvesteringen in automotive zijn fors. De Top 50- dealerbedrijven spenderen miljoenen aan marketing en dan met name online. Het meeste geld gaat vaak naar Google Ads. Voorspelbaar, maar niet altijd met de beste ROI. Omdat de meeste marketeers bezoek op hun […]

Lees verder
VorigeVolgende