Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

90% van de Ligiers zijn online verkocht!
6 juni 2023

90% van de Ligiers zijn online verkocht!

Wat brengt de visie: “Online first, offline second” bij Ligier? ‘Online first en offline second’ was niet zomaar een zin die ik opschreef in het businessplan voor de Ligier Store Doesburg. Ik wilde namelijk geen winkel waarin wij gedwongen aanwezig moesten zijn omdat in een winkel nu eenmaal potentiële klanten kunnen langskomen. Nee, de online […]

Lees verder
Het gaat niet meer vanzelf in de autoverkoop, gelukkig maar!
6 juni 2023

Het gaat niet meer vanzelf in de autoverkoop, gelukkig maar!

Ook in mindere tijden kun je excelleren! Je merkt aan alles in de automotive economie dat de wind aan het draaien is. Dat is best jammer, we hebben liever goede economische tijden dan mindere. Van wind uit de juiste hoek, profiteren we allemaal, maar ook in mindere tijden kun je excelleren!   Als we sec […]

Lees verder
Een dealer is ingericht om problemen op te lossen!
22 mei 2023

Een dealer is ingericht om problemen op te lossen!

Snappen OEM’s wat een dealer doet? Ik blijf met verbazing de verschillende persberichten lezen van OEM’s en startende merken, die het allemaal anders gaan doen. Het dealerlandschap zou zijn langste tijd hebben gehad en de klant zit te wachten op een andere retail ervaring. Een ervaring waarbij het merk zelf de touwtjes in handen heeft […]

Lees verder
Waarom alleen een ‘tool’ niet werkt!
15 mei 2023

Waarom alleen een ‘tool’ niet werkt!

Ik denk dat wij allemaal de uitdrukking ‘a fool with a tool, is still a fool’ wel kennen! Voor mij gaat ie in elk geval op, zodra ik een stuk gereedschap aanraak. In onze winkel Il Fienile hebben wij fantastisch gereedschap om oude kasten te restaureren, maar in mijn handen zijn die gereedschappen waardeloos. Zo is het […]

Lees verder
Onderweg naar Salt Lake City
11 mei 2023

Onderweg naar Salt Lake City

Daar zitten wij dan alweer… Het is een normale woensdagochtend, normaal gesproken zou ik na een weekje Spanje, gewoon in Ede op kantoor zitten. In plaats daarvan zit ik negen uur in een vliegtuig naar Salt Lake City, Utah. Niet dat ik dit erg vind hoor, om af en toe te reizen, zeker niet naar […]

Lees verder
Welkom in de normale, oude wereld!
8 mei 2023

Welkom in de normale, oude wereld!

We gaan weer met kortingen verkopen! De afgelopen weken waren ze weer op de radio: de automerken met volop nieuwe voorraadauto’s en dus dikke kortingen. De voorraad moet immers de weg op! Aan de andere kant, de verkopen van nieuwe auto’s stegen met tientallen procenten in het afgelopen kwartaal. Voor de niet-wetende consument zijn dit […]

Lees verder
Wat betekent ChatGPT voor de retail automotive?
17 april 2023

Wat betekent ChatGPT voor de retail automotive?

Deze week verraste Used Car Controller (UCC) de markt door te melden dat het nu ook ChatGPT beschikbaar heeft. Deze AI-oplossing is de schrik van elke leraar die opstellen en scripties beoordeelt: je voert wat kernwoorden in en de tekstrobot produceert een tekst. ChatGPT is zo goed en out-of-the-box dat het vooral geschikt is voor […]

Lees verder
Waarom niet een speciale dag voor auto afleveringen?
10 april 2023

Waarom niet een speciale dag voor auto afleveringen?

De meeste autoverkopers leveren zelf de door hen verkochte auto’s af. Daar zijn vaak goede redenen voor, immers de relatie met de klant is er en de verkoper weet waarom de klant voor die auto bij dat bedrijf heeft gekozen. Zal niet mijn keuze zijn bij grote aantallen, maar goed! Een verkoper is niet per […]

Lees verder
Welke leads kun je wel uitbesteden?
4 april 2023

Welke leads kun je wel uitbesteden?

Sommige leads kun je wel degelijk uitbesteden… Bij elke presentatie die ik geef over leadopvolging, geef ik aan dat online actieve leads door de verkoper dienen te worden opgevolgd, in plaats van door een Klant Contact Center (KCC). De meeste dealers die een KCC hebben, zien dat de conversie naar een sale niet hoger wordt, […]

Lees verder
Een nieuwe manier van leads opvolgen met Walcu!
27 maart 2023

Een nieuwe manier van leads opvolgen met Walcu!

De laatste maanden zijn wij met groot succes online leads aan het opvolgen bij de Ligier Store Doesburg – Experience Center . We gebruiken daarvoor een nieuw Internet Lead Management Systeem, genaamd Walcu CRM. Het systeem is gecreëerd door David Pilo, die niet alleen een briljant software engineer is, maar ook een vader heeft die toevallig heel veel […]

Lees verder
VorigeVolgende