Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Het verschil tussen een actieve en passieve lead!
18 september 2017

Het verschil tussen een actieve en passieve lead!

Sommige importeurs vernielen zelf hun verkopers middels passieve leads… Verschillen tussen leads zijn er altijd geweest en zullen er altijd blijven. Maar wat wel is veranderd, is de aandacht vanuit elke laag in de automotive voor (online) leads en de opvolging daarvan. Vaak is het zo dat de importeurs in het algemeen niet gelukkig zijn […]

Lees verder
3 vragen die elke dealer zich moet stellen met een eigen KCC/BDC
16 september 2017

3 vragen die elke dealer zich moet stellen met een eigen KCC/BDC

Denk eens na over het runnen van een KCC/BDC op basis van KPI’s Regelmatig wisselen wij met onze kennis en ervaring vanuit het #DCDW Virtual BDC van gedachten met dealers die een eigen klantcontactcentrum (KCC) of Business Development Center (BDC) hebben. Dit zijn vrijwel altijd professionele en gepassioneerde dealers die het maximale uit hun kansen […]

Lees verder
Marktplaats live: de online automotive beter maken!
13 september 2017

Marktplaats live: de online automotive beter maken!

Onze Missie: de online automotive beter maken! Op 26 september wordt de eerste bijeenkomst uit een lange reeks van Marktplaats Automotive Live Events gehouden. Plaats van handeling is ‘Het Kasteel’, het stadion van voetbalclub Sparta in Rotterdam. Tijdens het event gaan we uitgebreid kennis en ervaring delen om zo dealers en autobedrijven beter te maken […]

Lees verder
De Bovag kan zich beter druk maken over de websites van haar leden….
12 september 2017

De Bovag kan zich beter druk maken over de websites van haar leden….

Wat is nu het doel van de Bovag? BOVAG heeft zich als doel gesteld om in Q1 van 2018 een autoportaal te beginnen. Met die site wil de BOVAG dealers en onafhankelijke autobedrijven van méér leads voorzien. Bovendien voor minder geld dan de huidige marktpartijen. Dat is de doelstelling die Peter Niessink (directeur BOVAG) zich […]

Lees verder
De overdracht van een gekwalificeerde lead van het BDC naar de verkoper is cruciaal!
8 september 2017

De overdracht van een gekwalificeerde lead van het BDC naar de verkoper is cruciaal!

Maximaal succes met een gekwalificeerde lead doe je bij de overdracht! Leads zijn er in vele soorten en maten. Elke lead, ook de leads die je van een KCC of BDC(intern of extern) krijgt, is uniek. De meeste kans op een succesvolle conversie biedt de gekwalificeerde lead, dus een lead die, voordat jij hem krijgt als […]

Lees verder
5 tips om beter om te gaan met je telefonische leads in het autobedrijf!
31 augustus 2017

5 tips om beter om te gaan met je telefonische leads in het autobedrijf!

5 tips voor een betere conversie in telefonische leads De meest succesvolle autoverkopers weten het: de allerbeste lead met het meeste kans op een verkoop is de telefonische lead. Tegelijkertijd is het niet alleen de lead met de hoogste conversie, maar ook de lead die het meest mishandeld wordt binnen onze branche. Bij #DCDW Call Track […]

Lees verder
De onthutsende waarheid van een mystery onderzoek in Belgie
18 augustus 2017

De onthutsende waarheid van een mystery onderzoek in Belgie

Onderzoek van 2dehands.be/2ememain.be wijst uit dat er nog veel winst te behalen is voor dealers Onlangs organiseerden wij samen met 2dehands.be/2ememain.be een #DCDW- Digital Car Dealer Workshop in Brussel voor Belgische autobedrijven. Voor een volle zaal presenteerde Christophe Grosjean namens 2dehands.be een onderzoek over leadopvolging. Hoe gaan de professionele autobedrijven in België om met de […]

Lees verder
Transparantie, snelheid en attentie zijn de 3 topics die online van belang zijn voor autobedrijven in 2017!
14 augustus 2017

Transparantie, snelheid en attentie zijn de 3 topics die online van belang zijn voor autobedrijven in 2017!

Ben je transparant, snel en heb je de attentie van de klant? Dat is anno 2017 van het grootste belang! Veel dealers en autobedrijven vragen mij vaak hoe ze hun online-omgeving moeten inrichten en wat nu echt belangrijk is. Men weet blijkbaar dat het slechts een kwestie van tijd is voordat bijvoorbeeld een Amazon echte […]

Lees verder
3 tips voor een betere adwordscampagne in de automotive!
11 augustus 2017

3 tips voor een betere adwordscampagne in de automotive!

Case: je eigen conversie-funnel; brandstof voor online marketing success Een relevante conversiefunnel is noodzakelijk voor betere online marketing. In deze case voor Nieuweautokopen.nl (onderdeel van Marktplaats) laat ik stap voor stap zien hoe we onze (antieke) AIDA of Touch/Tell/Sell funnel omzetten naar veel relevantere metrics. En wat je daar dan mee kan. Nieuweautokopen.nl setup Op Nieuweautokopen.nl […]

Lees verder
Uw verkopers gaan op vakantie, maar uw leads niet….
10 augustus 2017

Uw verkopers gaan op vakantie, maar uw leads niet….

Welke oplossing heeft u bedacht voor uw leads in de zomervakantie? In de zomermaanden is het altijd spannend wat er met leads gebeurt. Met een minimale bezetting worden zaken die het minst leuk en of interessant zijn niet of nauwelijks gedaan, laat staan dat ze goed worden gedaan. Waar die wijsheid vandaan komt? Ik heb […]

Lees verder
VorigeVolgende