Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Junior Account Manager gezocht voor de #DCDW Virtual BDC!
3 juli 2017

Junior Account Manager gezocht voor de #DCDW Virtual BDC!

Wie gaat bij ons de uitdaging aan? Ons Virtual BDC breidt elke week uit met nieuwe klanten die één van onze nieuwe services afnemen! Services zoals het beste KCC automotive center van Nederland, ons Virtual BDC, of onze laatste nieuwste service: De Call Track Manager! Naast dat al onze producten, uniek en uiterst effectief zijn […]

Lees verder
22% conversie is de minimale eis van call naar sale in de automotive!
3 juli 2017

22% conversie is de minimale eis van call naar sale in de automotive!

Conversie op salescalls dienen minimaal 22% te zijn bij autobedrijven De meeste weten het inmiddels wel inmiddels: de sales call is in de automotive de belangrijkste lead als het om conversie gaat. Doordat al meer dan 50% van het internetgebruik via de smartphone loopt, zullen steeds meer mensen gaan bellen, whatsappen en mailen. Het gezegde […]

Lees verder
Wat heeft een zonnebril nu met de automotive te maken?
30 juni 2017

Wat heeft een zonnebril nu met de automotive te maken?

Heb je een autoportaal of platform nu echt nodig? En hoe bereken je nu de waarde? Vorige week heb ik met mijn vriend Brian Pasch een presentatie gegeven bij Leaseplan over online marketing in de autobranche en hoe om te gaan met leads. Interessante onderwerpen natuurlijk, maar nog interessanter is het om twee dagen op […]

Lees verder
Welke waarde heeft een autoportal voor een gemiddeld autobedrijf?
21 juni 2017

Welke waarde heeft een autoportal voor een gemiddeld autobedrijf?

Zijn autoportalen hun geld wel waard? Veel autobedrijven worstelen met de vraag of hun investering in autoportalen wel de moeite waard is. De waarde van een investering vaststellen is vaak moeilijk als je niet de hele funnel kunt of wilt doormeten. Meestal wordt er gereageerd op basis van aannames in plaats van op feiten. Autobedrijven […]

Lees verder
Luistert u wel de telefoongesprekken af van uw verkopers?
19 juni 2017

Luistert u wel de telefoongesprekken af van uw verkopers?

Call Track Manager: De nieuwe dienst van #DCDW Wist u dat de telefonische lead, de best converteerbare lead is die u in uw autobedrijf kan ontvangen? 70% van de mensen die bellen voor informatie, kopen binnen twee weken ergens een auto (bron: Nieuweautokopen.nl 2014). Wist u ook dat bij Marktplaats, waar wij werken met call […]

Lees verder
De doodzonde in het opvolgen van online leads: voorkwalificeren!
16 juni 2017

De doodzonde in het opvolgen van online leads: voorkwalificeren!

Wie bepaalt nu wel of niet of een lead goed is? Voorkwalificeren is een menselijke eigenschap en dus ook een eigenschap die je ziet bij veel verkopers als het gaat om de leadopvolging. Een lead met weinig informatie, een raar e-mailadres, of een telefoonnummer met 123456789 wordt niet altijd met dezelfde energie behandeld als een […]

Lees verder
De 7 redenen om wel een KCC of BDC op te richten in je dealerbedrijf!
16 juni 2017

De 7 redenen om wel een KCC of BDC op te richten in je dealerbedrijf!

Wat zijn wel de goede redenen om een BDC te starten als dealer? Het ‘buzz’ woord van de laatste jaren in de automotive is ongetwijfeld een BDC of KCC. Of te wel een nieuwe afdeling met werkzaamheden die voornamelijk met de telefoon te maken hebben. Vaak beginnend met het opvolgen van service gerelateerde zaken, maar […]

Lees verder
Mijn jaarlijkse trip naar de IVA in Driebergen!
30 mei 2017

Mijn jaarlijkse trip naar de IVA in Driebergen!

Iva Driebergen: met recht een topschool Oke, ik beken, ‘vroeger’ was ik geen fan van de IVA. Niet dat ik er ooit geweest was, of student ben geweest, maar meer om het gevaarlijkste van allemaal. Perceptie en aannames. Ik associeerde de IVA met de verkeerde jasjes, stropdassen en zeker de verkeerde mentaliteit. IVA verkopers kwamen […]

Lees verder
7 tips: Online lead opvolging in de automotive: Als je dan toch moet mailen…
27 mei 2017

7 tips: Online lead opvolging in de automotive: Als je dan toch moet mailen…

Als bellen niet gaat, kun je altijd (goed) mailen… De eerste regel in het opvolgen van online leads is dat je altijd eerst moet proberen te bellen. Krijg je geen gehoor, dan kun je mailen. Houd er wel rekening mee dat mailen tegenwoordig niet meer zo effectief is als bijvoorbeeld vijf jaar geleden. Communicatie via […]

Lees verder
De 1ste regel in het opvolgen van online leads: Eerst bellen!
23 mei 2017

De 1ste regel in het opvolgen van online leads: Eerst bellen!

Online Rule 1: Eerst bellen dan mailen! We weten allemaal dat de meest succesvolle verkopers in het opvolgen van online leads in de autobranche niet mailen, maar altijd eerst bellen. Met bellen alleen ben je er nog niet. Waarom bel je? Wat kun je verwachten en wat verwacht jij wat jouw belletje te weeg moet […]

Lees verder
VorigeVolgende