Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

11 oktober 2016

De call lead: De meest gemiste opportunity voor het autobedrijf!

Geven wij wel genoeg respect aan de call lead? Geven wij de call lead voldoende respect? De call lead is, zoals ik vaker heb omschreven, meestal de meest mishandelde lead van allemaal. Waar wij voor de fysieke lead wel ergens een proces hebben, hem aanspreken of een kop koffie aanbieden en ook bij de online lead […]

Lees verder
10 oktober 2016

Het autobedrijf dat het minste laat weglekken, is de winnaar!

Wat doe jij met je oude leads? Het gaat niet om meer kansen, maar het gaat er om wat je met die kansen doet in de autosector van nu! We weten namelijk een ding zeker: we krijgen fysiek minder kansen dan ooit te voren. En met de opmars van private lease-labels, ook buiten de dealer […]

Lees verder
21 september 2016

Waarom zou je wel of niet voor een KCC/BDC model moeten kiezen?

Is een KCC/BDC model een oplossing, of slechts een pleister op de wond? De laatste jaren is het KCC/BDC model in de mode geraakt. Gestart waar het in mijn beleving zou moeten blijven, aan de service en aftersales kant, zijn er nu bij veel bedrijven KCC/BDC afdelingen gestart of uitbesteed(zie onze services). Deze afdelingen moeten […]

Lees verder
12 september 2016

Hoe ga je om met een prijskoper via de e-mail?

De klant die om een prijs vraagt is een indirecte koper van een auto! Onlangs deden wij een klein onderzoekje. We keken welke reacties we kregen van autoverkopers (in dit geval van een Kia dealer) die je een vraag zou stellen inzake een gebruikte Kia Sportage van ongeveer 22.000 Euro (dus zeker geen goedkope). Er zijn dus […]

Lees verder
25 augustus 2016

Wil je 117% betere conversie scoren dan je concurrent als dealer in de opvolging van leads?

117% meer conversie voor dealers die 8+3 doen in plaats van 3+4… Een betere conversie in de opvolging van online leads behaal je niet door een hogere korting te geven, meer inruil te geven of door weer een nieuwe leadbron aan te boren op zoek naar die makkelijk converteerbare lead! Nee, meer verkopen betekent gewoon meer […]

Lees verder
23 augustus 2016

Een succesvolle wijze van marketing bedrijven voor een autobedrijf

De combinatie van Marktplaats en Google is perfect! Veel dealers en autobedrijven investeren zeer veel geld in marketing, zowel traditionele marketing als digitale marketing! Google is hierin een grote speler, maar ook portals zoals Marktplaats zijn hierin zeer relevant.  Vaak zijn ze ook dominant in de zoektocht van de klant naar informatie over zijn aankoop van een […]

Lees verder
19 augustus 2016

Krijg ik de beste deal voor mijn nieuwe auto? ZMOT deel 5

De beste deal wil niet altijd zeggen dat het de goedkoopste moet zijn! Iedereen is op zoek naar de beste deal, ook in de laatste stap van de klantenreis. Want dat is de laatste fase: als men alle stappen heeft doorlopen, dan rest alleen nog maar de deal. En hoewel we weten dat de prijs […]

Lees verder
18 augustus 2016

Waar kan ik mijn nieuwe auto het beste kopen? ZMOT deel 4

Waar dien ik mijn nieuwe auto te kopen? Waar ga ik mijn nieuwe auto kopen? Een nieuwe auto kopen is voor de meeste mensen een moeilijke beslissing, want het is een grote tot zeer grote investering waar vaak jaren voor gespaard is. Desondanks laat slechts 22 procent van de kopers zich leiden door de laagste […]

Lees verder
17 augustus 2016

Kan ik deze auto wel betalen? Wat is mijn auto waard? ZMOT deel 3

Wat is mijn auto waard? Halverwege het beslissingstraject is de klant eruit welk merk en model hij zal gaan kopen. Nu komt onherroepelijk de vraag of hij de auto kan betalen. Bij die vraag speelt de inruilwaarde van zijn huidige auto natuurlijk een belangrijke rol. Google omschrijft deze fase in het aankooptraject als volgt: As […]

Lees verder
16 augustus 2016

Is het de juiste auto voor mij? ZMOT deel 2

6 op de 10 potentiële kopers weten nog niet wat ze willen gaan kopen! Het besluit om een nieuwe auto te gaan kopen is gevallen, maar welk merk, type en uitvoering het moet gaan worden, is nog een groot vraagteken. Aan vrienden, kennissen en familie wordt gevraagd wat zij zouden kiezen als ze zich verplaatsen […]

Lees verder
VorigeVolgende