Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Verschil tussen actieve en passieve leads in de automotive!
30 november 2018

Verschil tussen actieve en passieve leads in de automotive!

Waarom autoverkopers GEEN passieve leads moeten oppakken De snelste manier om verkoopadviseurs over de kling te jagen, is door ze passieve leads op te laten volgen. Passieve leads hebben nergens om gevraagd. Een passieve lead veranderen in een actieve lead die resulteert in een sale, komt voor de meeste verkopers neer op een driepuntsschot op […]

Lees verder
Er dient een verschil te zijn in je mobiele en desktop versie!
22 november 2018

Er dient een verschil te zijn in je mobiele en desktop versie!

Traditionele chatfunctie? Liever niet op een smartphone In dit voorbeeld, zie je op de mobiele website zowel een whatsapp functie als een Messenger functie! Merkdealers en onafhankelijke autobedrijven investeren veel geld in hun website. Terecht, want de website is de centrale hub van de meeste marketingactiviteiten die een autobedrijf onderneemt. Van Google AdWords tot het […]

Lees verder
29 oktober 2018

Hoe om te gaan met “waardeloze” “biedingen’ via marktplaats?

Reageren op ‘slechte’ biedingen: van irritatie naar leadgeneratie Een van de meeste gehoorde klachten die ik hoor in het veld, betreft de kwaliteit van leads. Dat geldt in het bijzonder voor potentiële klanten die bieden via Marktplaats.nl. Hoe dat komt? Marktplaats.nl is het grootste handelsplatform van Nederland. Auto’s zijn een belangrijk onderdeel van het aanbod, […]

Lees verder
Een standaard rapportage in Google Analytics voor autodealers
15 oktober 2018

Een standaard rapportage in Google Analytics voor autodealers

Als je niet minimaal 3 verschillende doelen in Google Analytics meet, meet je niets! Google Analytics is zeer belangrijk voor dealers en marketeers in de automotive. Dankzij Google Analytics krijg je inzicht in de herkomst van bezoekers aan je virtuele showroom en kun je zien welke marketinginvesteringen voor dat bezoek hebben gezorgd. Nu ben ik […]

Lees verder
1 oktober 2018

Online contact klanten: autoportals scoren matig, dealerwebsites net aan voldoende

Valse start van dialoog na afgeven lead Online contact klanten: autoportals scoren matig, dealerwebsites net aan voldoende Een lead is het startpunt van de dialoog die uiteindelijk moet leiden tot een sale. Veel eenvoudiger dan dit is het leadproces niet samen te vatten. “Een goed begin is cruciaal”, zegt Paul de Vries, die daarom een […]

Lees verder
10 september 2018

Tijd voor een standaardrapportage vanuit de portalen!

Het consequent doormeten van de ROI van portalen met een kromme stok dient zijn langste tijd te hebben gehad! Met de lancering van het nieuwe occasionportaal viabovag.nl net een paar weken achter ons, is het een mooi moment voor een volgende discussie: hoe vergelijk je de prestaties van de verschillende portalen met elkaar? Dealers en […]

Lees verder
Wat is de (digitale) ervaring van jouw klanten als ze de fysieke showroom inwandelen?
23 augustus 2018

Wat is de (digitale) ervaring van jouw klanten als ze de fysieke showroom inwandelen?

Wat is jouw instore-ervaring? Momenteel ben ik in Amerika op vakantie. Een van de dingen die ik dan graag doe, is het bezoeken van dealerbedrijven. Gewoon omdat ik het leuk vind. Mijn vrouw gaat graag winkelen, ik wat minder en dus ga ik dan samen met mijn zoon auto’s kijken. Wat opvalt is dat de […]

Lees verder
15 augustus 2018

24 uur onderweg met Brian Pasch

On the road with Brian Pasch in 5 minutes! Ik ben met Brian Pasch naar Austin Texas geweest. Oké, ik weet het, het is mijn vakantie, maar ik geniet er oprecht van om met Brian op reis te gaan. De afgelopen week waren wij zijn gast in Palm Beach, Florida, daarna zijn we twee dagen […]

Lees verder
8 augustus 2018

De onzekere toekomst van de autodealer!

Brian Benstock ziet kansen in de toekomst nu de kaarten opnieuw geschud worden Voor iedereen die niet in staat is of bereid lijkt te zijn om zich aan te passen aan veranderende (markt)omstandigheden, is de toekomst onzeker en eng. Terwijl de autoverkoop al jarenlang groeit, zijn er veranderingen op komst. Voor dealers die een ouderwets […]

Lees verder
1 augustus 2018

Stop de klok! Is nog steeds de meest gangbare methodiek bij importeurs!

De snelheid van leadopvolging is belangrijk, maar de kwaliteit telt pas echt! De klok is de meest gangbare meeteenheid voor importeurs om de leadopvolging bij hun dealers te controleren. Maar is dat wel de juiste meetmethode? Natuurlijk is snel opvolgen belangrijk, maar de conversie is eigenlijk nog veel belangrijker. Het doel is immers om te […]

Lees verder
VorigeVolgende