Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Als je niet minimaal 3 verschillende doelen in Google Analytics meet, meet je niets! Google Analytics is zeer belangrijk voor dealers en marketeers in de automotive. Dankzij Google Analytics krijg je inzicht in de herkomst van bezoekers aan je virtuele showroom en kun je zien welke marketinginvesteringen voor dat bezoek hebben gezorgd. Nu ben ik […]
Valse start van dialoog na afgeven lead Online contact klanten: autoportals scoren matig, dealerwebsites net aan voldoende Een lead is het startpunt van de dialoog die uiteindelijk moet leiden tot een sale. Veel eenvoudiger dan dit is het leadproces niet samen te vatten. “Een goed begin is cruciaal”, zegt Paul de Vries, die daarom een […]
Het consequent doormeten van de ROI van portalen met een kromme stok dient zijn langste tijd te hebben gehad! Met de lancering van het nieuwe occasionportaal viabovag.nl net een paar weken achter ons, is het een mooi moment voor een volgende discussie: hoe vergelijk je de prestaties van de verschillende portalen met elkaar? Dealers en […]
Wat is jouw instore-ervaring? Momenteel ben ik in Amerika op vakantie. Een van de dingen die ik dan graag doe, is het bezoeken van dealerbedrijven. Gewoon omdat ik het leuk vind. Mijn vrouw gaat graag winkelen, ik wat minder en dus ga ik dan samen met mijn zoon auto’s kijken. Wat opvalt is dat de […]
On the road with Brian Pasch in 5 minutes! Ik ben met Brian Pasch naar Austin Texas geweest. Oké, ik weet het, het is mijn vakantie, maar ik geniet er oprecht van om met Brian op reis te gaan. De afgelopen week waren wij zijn gast in Palm Beach, Florida, daarna zijn we twee dagen […]
Brian Benstock ziet kansen in de toekomst nu de kaarten opnieuw geschud worden Voor iedereen die niet in staat is of bereid lijkt te zijn om zich aan te passen aan veranderende (markt)omstandigheden, is de toekomst onzeker en eng. Terwijl de autoverkoop al jarenlang groeit, zijn er veranderingen op komst. Voor dealers die een ouderwets […]
De snelheid van leadopvolging is belangrijk, maar de kwaliteit telt pas echt! De klok is de meest gangbare meeteenheid voor importeurs om de leadopvolging bij hun dealers te controleren. Maar is dat wel de juiste meetmethode? Natuurlijk is snel opvolgen belangrijk, maar de conversie is eigenlijk nog veel belangrijker. Het doel is immers om te […]
Verschil in http en https website vernielt je inzicht in je marketing investeringen als autobedrijf. Veel gesprekken en discussies gaan tegenwoordig over de waarde van portalen. Die gesprekken zijn zo hardnekkig dat de BOVAG de tijd rijp achtte om met een eigen portaal te komen. Dat moet een portaal worden dat wel van waarde zou […]
Nu ook RDC-klanten binnen één minuut telefonisch contact met lead Calldrip, het innovatieve leadopvolgingssysteem dat in Nederland wordt gedistribueerd door #DCDW, kan vanaf nu rechtstreeks gekoppeld worden met Lead-HUB van RDC. Dealers en autobedrijven die werken met Lead-HUB kunnen hierdoor nog sneller en effectiever leads opvolgen door al binnen één minuut telefonisch contact te krijgen […]
Leuk onderzoek(je) inzake goede en slechte foto’s op Marktplaats De laatste tijd investeren dealers en autobedrijven meer geld dan ooit in fotostudio’s en andere hardware om nog betere foto’s te maken van hun auto’s. Fraaie 360 graden views zijn bijvoorbeeld geen uitzondering meer. De vraag blijft natuurlijk of dit extra aandacht, en daarmee extra sales […]