Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

12 april 2018

Inspect what you expect!

Inspecteer wat je verwacht aan resultaat! De kop boven deze blog hoorde ik in een podcast van Autodealerlive van Bill Whittenmyer. Vanaf het moment dat ik de quote hoorde, is het voor mij nog duidelijker dat je beter moet omgaan met online leads. We weten natuurlijk best dat we beter moeten worden in het opvolgen […]

Lees verder
Wat doe je met je niet verkochte online leads?
9 april 2018

Wat doe je met je niet verkochte online leads?

Zo maar leads afsluiten is een doodzonde! Ik kom ze dagelijks tegen en jij kent het vast ook: leads die worden afgesloten met redenen als ‘puntje’ (je moet iets invullen), ‘niet van toepassing’, ‘geen interesse’, ‘stelt de aanschaf uit’ of ‘koopt bij een andere dealer’. Grote vraag is wat je als salesmanager of marketeer met […]

Lees verder
Staying ahead in digital Automotive
26 maart 2018

Staying ahead in digital Automotive

Breakfast event at the Venetian Hotel in Las Vegas Ons Ebay-event in Las Vegas met als titel: ‘Staying ahead in Digital Automotive’ hebben we inmiddels achter de rug. De bedoeling van de bijeenkomst was simpel: wij willen dealers en autobedrijven beter maken in de online automotive. Beter in marketing, beter qua mindset en beter in […]

Lees verder
Attribution Model voor autodealers in 2018
24 maart 2018

Attribution Model voor autodealers in 2018

Last Click Attributie is niet de metric van 2018! Op de eerste dag van de#NADA2018 was na drie workshops een ding duidelijk: het ‘Last Click Attributie-model’ is achterhaald. Het is dan ook raar dat sommige marketeers ondanks de nieuwste informatie en data het LCA-model nog steeds gebruiken om een mening te vormen over hun marketinginvesteringen. […]

Lees verder
Wat gaat Siri voor uw bedrijf in de automotive betekenen?
23 maart 2018

Wat gaat Siri voor uw bedrijf in de automotive betekenen?

Bovenaan de eerste pagina met Google-zoekresultaten staan is niet meer voldoende Dat het van levensbelang is voor autobedrijven om hoog te eindigen in de zoekresultaten van Google weten de meeste ondernemers inmiddels wel. Veel dealers en autobedrijven hebben hun websiteteksten op het gebied van SEO daarom redelijk goed voor elkaar. Google past zich zelf ook […]

Lees verder
Waarom de online marketeer in de automotive ervan baalt!
15 maart 2018

Waarom de online marketeer in de automotive ervan baalt!

Nog even en we houden geen marketeer meer over… Ik spreek veel, heel veel online marketeers in de automotive. De meesten zijn de excuses en de paniek op de verkoopafdeling aan het eind van elke maand zat. Teveel verkoopleiders snappen namelijk hun eigen rol en die van de marketeer niet. Hoe dat komt? Er is […]

Lees verder
Is de maandag de beste dag om vrij te nemen, of om leads te bellen?
10 maart 2018

Is de maandag de beste dag om vrij te nemen, of om leads te bellen?

Onderzoek over 20 000 leads kent geen vragen wanneer je het beste leads kan opvolgen! Hoeveel leads komen wanneer binnen en wat is de beste tijd om die leads op te pakken? Het antwoord is simpel. Het juiste moment om op te volgen is natuurlijk direct! De kans is groot dat de klant dan nog […]

Lees verder
Waarom 1 KPI vanuit een importeur niet werkt!
7 maart 2018

Waarom 1 KPI vanuit een importeur niet werkt!

Leads werden op niet bereikt gezet en er wordt gelijk een mail gestuurd om maar aan de tijdslimiet te voldoen. Soms heb je maar één zin nodig als voeding voor een artikel. De ietwat lange titel van dit artikel was zo’n zin. Hij werd gestuurd door een verkoper van een niet nader te noemen Duits […]

Lees verder
7 maart 2018

Calldrip kiest voor de #DCDW voor distributeur voor Nederland en Belgie

Calldrip, het directe online lead follow-up systeem komt officeel naar Nederland! Calldrip Inc heeft onlangs een overeenkomst gesloten met de #DCDW van Paul de Vries voor de distributie van Calldrip in de Benelux. De #DCDW, wiens missie is, om de online automotive beter te maken is de autoriteit in Nederland voor de online lead opvolging […]

Lees verder
Welke wijze van opvolgen van een online lead, met alleen een email adres?
7 maart 2018

Welke wijze van opvolgen van een online lead, met alleen een email adres?

De moeilijkste lead van allemaal? Alleen een email adres en geen reactie! Logisch, iedereen scoort liever via een makkelijke en snelle lay-up dan via een moeilijke driepunter. In autoland is het niet anders. Als verkoper wil je het liefst alleen leads waarbij telefoonnummer, NAW-gegevens, postcode en e-mailadres zijn achtergelaten, waarvan je weet dat de klant […]

Lees verder
VorigeVolgende