Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Waarom zou je wel of niet voor een KCC/BDC model moeten kiezen?
21 september 2016

Waarom zou je wel of niet voor een KCC/BDC model moeten kiezen?

Is een KCC/BDC model een oplossing, of slechts een pleister op de wond? De laatste jaren is het KCC/BDC model in de mode geraakt. Gestart waar het in mijn beleving zou moeten blijven, aan de service en aftersales kant, zijn er nu bij veel bedrijven KCC/BDC afdelingen gestart of uitbesteed(zie onze services). Deze afdelingen moeten […]

Lees verder
Hoe ga je om met een prijskoper via de e-mail?
12 september 2016

Hoe ga je om met een prijskoper via de e-mail?

De klant die om een prijs vraagt is een indirecte koper van een auto! Onlangs deden wij een klein onderzoekje. We keken welke reacties we kregen van autoverkopers (in dit geval van een Kia dealer) die je een vraag zou stellen inzake een gebruikte Kia Sportage van ongeveer 22.000 Euro (dus zeker geen goedkope). Er zijn dus […]

Lees verder
Wil je 117% betere conversie scoren dan je concurrent als dealer in de opvolging van leads?
25 augustus 2016

Wil je 117% betere conversie scoren dan je concurrent als dealer in de opvolging van leads?

117% meer conversie voor dealers die 8+3 doen in plaats van 3+4… Een betere conversie in de opvolging van online leads behaal je niet door een hogere korting te geven, meer inruil te geven of door weer een nieuwe leadbron aan te boren op zoek naar die makkelijk converteerbare lead! Nee, meer verkopen betekent gewoon meer […]

Lees verder
Een succesvolle wijze van marketing bedrijven voor een autobedrijf
23 augustus 2016

Een succesvolle wijze van marketing bedrijven voor een autobedrijf

De combinatie van Marktplaats en Google is perfect! Veel dealers en autobedrijven investeren zeer veel geld in marketing, zowel traditionele marketing als digitale marketing! Google is hierin een grote speler, maar ook portals zoals Marktplaats zijn hierin zeer relevant.  Vaak zijn ze ook dominant in de zoektocht van de klant naar informatie over zijn aankoop van een […]

Lees verder
Krijg ik de beste deal voor mijn nieuwe auto? ZMOT deel 5
19 augustus 2016

Krijg ik de beste deal voor mijn nieuwe auto? ZMOT deel 5

De beste deal wil niet altijd zeggen dat het de goedkoopste moet zijn! Iedereen is op zoek naar de beste deal, ook in de laatste stap van de klantenreis. Want dat is de laatste fase: als men alle stappen heeft doorlopen, dan rest alleen nog maar de deal. En hoewel we weten dat de prijs […]

Lees verder
Waar kan ik mijn nieuwe auto het beste kopen? ZMOT deel 4
18 augustus 2016

Waar kan ik mijn nieuwe auto het beste kopen? ZMOT deel 4

Waar dien ik mijn nieuwe auto te kopen? Waar ga ik mijn nieuwe auto kopen? Een nieuwe auto kopen is voor de meeste mensen een moeilijke beslissing, want het is een grote tot zeer grote investering waar vaak jaren voor gespaard is. Desondanks laat slechts 22 procent van de kopers zich leiden door de laagste […]

Lees verder
Kan ik deze auto wel betalen? Wat is mijn auto waard? ZMOT deel 3
17 augustus 2016

Kan ik deze auto wel betalen? Wat is mijn auto waard? ZMOT deel 3

Wat is mijn auto waard? Halverwege het beslissingstraject is de klant eruit welk merk en model hij zal gaan kopen. Nu komt onherroepelijk de vraag of hij de auto kan betalen. Bij die vraag speelt de inruilwaarde van zijn huidige auto natuurlijk een belangrijke rol. Google omschrijft deze fase in het aankooptraject als volgt: As […]

Lees verder
Is het de juiste auto voor mij? ZMOT deel 2
16 augustus 2016

Is het de juiste auto voor mij? ZMOT deel 2

6 op de 10 potentiële kopers weten nog niet wat ze willen gaan kopen! Het besluit om een nieuwe auto te gaan kopen is gevallen, maar welk merk, type en uitvoering het moet gaan worden, is nog een groot vraagteken. Aan vrienden, kennissen en familie wordt gevraagd wat zij zouden kiezen als ze zich verplaatsen […]

Lees verder
Welke auto is het beste? De klantreis online op Google. ZMOT deel 1
15 augustus 2016

Welke auto is het beste? De klantreis online op Google. ZMOT deel 1

Waar begint de zoektocht? Op Google natuurlijk! Welke nieuwe auto is het meest geschikt? Vrijwel iedereen begint de speurtocht naar een nieuwe auto tegenwoordig met een zoekopdracht op Google. Soms heeft men al een merk of model in gedachten, soms alleen een idee van het type auto, bijvoorbeeld een SUV. De zoektocht start vrijwel altijd […]

Lees verder
Waarom snel bellen op leads normaal gedrag is voor de 2016 klant!
14 augustus 2016

Waarom snel bellen op leads normaal gedrag is voor de 2016 klant!

Het idee om binnen een uur op een lead te reageren is eigenlijk al kansloos in de automotive? Wij, de autoverkopers, hebben allemaal haast om een antwoord te krijgen op een vraag. Het internet is immers voor het grote publiek nu zo’n beetje 20 jaar oud en we kunnen wel zeggen dat wij het normaal […]

Lees verder
VorigeVolgende