Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Wat betekent ChatGPT voor de retail automotive?
17 april 2023

Wat betekent ChatGPT voor de retail automotive?

Deze week verraste Used Car Controller (UCC) de markt door te melden dat het nu ook een ChatGPT beschikbaar heeft. Deze open AI-oplossing is de schrik van elke leraar die opstellen en scripties beoordeelt: je voert wat kernwoorden in en de tekstrobot produceert een tekst. ChatGPT is zo goed en out of the box dat […]

Lees verder
Waarom niet een speciale dag voor auto afleveringen?
10 april 2023

Waarom niet een speciale dag voor auto afleveringen?

De meeste autoverkopers leveren zelf de door hun verkochte auto’s af. Daar zijn vaak goede redenen voor, immers de relatie met de klant is er en de verkoper weet waarom de klant voor die auto bij dat bedrijf heeft gekozen. Zal niet mijn keuze zijn bij grote aantallen, maar goed! Een verkoper is niet perse […]

Lees verder
Welke leads kun je wel uitbesteden?
4 april 2023

Welke leads kun je wel uitbesteden?

Sommige leads kun je wel degelijk uitbesteden… Bij elke presentatie die ik geef over leadopvolging, geef ik aan dat online actieve leads door de verkoper dienen te worden opgevolgd, in plaats van door een Klant Contact Center (KCC). De meeste dealers die een KCC hebben, zien dat de conversie naar een sale niet hoger wordt, […]

Lees verder
Een nieuwe manier van leads opvolgen met Walcu!
27 maart 2023

Een nieuwe manier van leads opvolgen met Walcu!

De laatste maanden zijn wij met groot succes online leads aan het opvolgen bij de Ligier Store Doesburg – Experience Center . We gebruiken daarvoor een nieuw Internet Lead Management Systeem, genaamd Walcu CRM. Het systeem is gecreëerd door David Pilo, die niet alleen een briljant software engineer is, maar ook een vader heeft die toevallig heel veel […]

Lees verder
De Shop Intensity Score in Automotive!
20 maart 2023

De Shop Intensity Score in Automotive!

Het is nu een optie om marketing geld te verkwisten… Soms kom je zomaar op gedachten, bijvoorbeeld in de auto. Gedachten over hoe wij in de automotive beter kunnen meten of onze marketinginspanningen werken. Mijn gedachten dwaalden af naar de introductie van Google Analytics G4. Veel dealers en autobedrijven hebben nog geen stappen ondernomen voor […]

Lees verder
Dan doe je het lekker niet!
13 maart 2023

Dan doe je het lekker niet!

Het verbaast mij regelmatig dat ‘professionals’ altijd denken autoriteit uit te stralen door overal tegenin te gaan… Oké, dit vraagt om uitleg. Bij presentaties over leadopvolging kom ik altijd deelnemers tegen die alles wat ik vertel, weerleggen met hun eigen waarheden. Dat is prima natuurlijk, het geeft dynamiek in een presentatie en mijn waarheid is […]

Lees verder
Als je online niet wint, win je ook offline niet!
6 maart 2023

Als je online niet wint, win je ook offline niet!

Als je online niet wint, win je ook offline niet! Soms zijn statements makkelijk te maken! De kop boven dit artikel begrijpt iedereen in de automotive. Zonder een goede online-aanwezigheid win je niet in het autobedrijf. Nu niet direct terugdenken aan de afgelopen twee jaar, die jaren waren niet maatgevend. Iedereen die auto’s had, kon […]

Lees verder
Een ander perspectief: “Marketing is ontwikkeld om traffic te generen, niet om auto’s te verkopen!”
27 februari 2023

Een ander perspectief: “Marketing is ontwikkeld om traffic te generen, niet om auto’s te verkopen!”

Excuses zijn wat het zijn, excuses! Onlangs mocht ik een presentatie doen bij een grote dealerholding in Nederland over leadopvolging. Bij één van de clusters waren ze wakker geworden en realiseren ze zich dat het in 2023 gaat om de basics en de processen. Uiteraard behoort leadopvolging tot de basis, en dus mocht ik mijn […]

Lees verder
Waarom er een “standaard”​ moet komen voor het doorsturen van leads!
20 februari 2023

Waarom er een “standaard”​ moet komen voor het doorsturen van leads!

Leads doorsturen zonder tussenkomst van een ander… Online leads zijn er in vele soorten en maten! En er zijn veel CRM- en LMS-systemen en andere tools die leads ontvangen in de Automotive. Hoe voorkomen wij nu dat alle leadproviders leads op hun eigen manier doorsturen en de ontvangers hun eigen wijze van importeren hebben? (lead […]

Lees verder
Welke winst als autobedrijf heb je te danken aan de marktomstandigheden?
13 februari 2023

Welke winst als autobedrijf heb je te danken aan de marktomstandigheden?

Onlangs was David Spisak te gast op het dealerseminar met de top 60-dealerdirecties van Automotive Online. De presentatie was top, met veel diepgang ook. Eén ding blijft mij sindsdien bezighouden: David vroeg zijn publiek na te denken over het rendement van hun bedrijf. In die vraag zat behoorlijk wat diepgang. Wat is het echte rendement van […]

Lees verder
VorigeVolgende