Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Daar zitten wij dan alweer… Het is een normale woensdagochtend, normaalgesproken zou ik na een weekje Spanje, gewoon in Ede op kantoor zitten. In plaats daarvan zit ik negen uur in een vliegtuig naar Salt Lake City, Utah. Niet dat ik dit erg vind hoor, om af en toe te reizen, zeker niet naar mijn […]
We gaan weer met kortingen verkopen! De afgelopen weken waren ze weer op de radio: de automerken met volop nieuwe voorraadauto’s en dus dikke kortingen. De voorraad moet immers de weg op! Aan de andere kant, de verkopen van nieuwe auto’s stegen met tientallen procenten in het afgelopen kwartaal. Voor de niet-wetende consument zijn dit […]
Deze week verraste Used Car Controller (UCC) de markt door te melden dat het nu ook een ChatGPT beschikbaar heeft. Deze open AI-oplossing is de schrik van elke leraar die opstellen en scripties beoordeelt: je voert wat kernwoorden in en de tekstrobot produceert een tekst. ChatGPT is zo goed en out of the box dat […]
De meeste autoverkopers leveren zelf de door hun verkochte auto’s af. Daar zijn vaak goede redenen voor, immers de relatie met de klant is er en de verkoper weet waarom de klant voor die auto bij dat bedrijf heeft gekozen. Zal niet mijn keuze zijn bij grote aantallen, maar goed! Een verkoper is niet perse […]
Sommige leads kun je wel degelijk uitbesteden… Bij elke presentatie die ik geef over leadopvolging, geef ik aan dat online actieve leads door de verkoper dienen te worden opgevolgd, in plaats van door een Klant Contact Center (KCC). De meeste dealers die een KCC hebben, zien dat de conversie naar een sale niet hoger wordt, […]
De laatste maanden zijn wij met groot succes online leads aan het opvolgen bij de Ligier Store Doesburg – Experience Center . We gebruiken daarvoor een nieuw Internet Lead Management Systeem, genaamd Walcu CRM. Het systeem is gecreëerd door David Pilo, die niet alleen een briljant software engineer is, maar ook een vader heeft die toevallig heel veel […]
Het is nu een optie om marketing geld te verkwisten… Soms kom je zomaar op gedachten, bijvoorbeeld in de auto. Gedachten over hoe wij in de automotive beter kunnen meten of onze marketinginspanningen werken. Mijn gedachten dwaalden af naar de introductie van Google Analytics G4. Veel dealers en autobedrijven hebben nog geen stappen ondernomen voor […]
Het verbaast mij regelmatig dat ‘professionals’ altijd denken autoriteit uit te stralen door overal tegenin te gaan… Oké, dit vraagt om uitleg. Bij presentaties over leadopvolging kom ik altijd deelnemers tegen die alles wat ik vertel, weerleggen met hun eigen waarheden. Dat is prima natuurlijk, het geeft dynamiek in een presentatie en mijn waarheid is […]
Als je online niet wint, win je ook offline niet! Soms zijn statements makkelijk te maken! De kop boven dit artikel begrijpt iedereen in de automotive. Zonder een goede online-aanwezigheid win je niet in het autobedrijf. Nu niet direct terugdenken aan de afgelopen twee jaar, die jaren waren niet maatgevend. Iedereen die auto’s had, kon […]
Excuses zijn wat het zijn, excuses! Onlangs mocht ik een presentatie doen bij een grote dealerholding in Nederland over leadopvolging. Bij één van de clusters waren ze wakker geworden en realiseren ze zich dat het in 2023 gaat om de basics en de processen. Uiteraard behoort leadopvolging tot de basis, en dus mocht ik mijn […]