Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

5 redenen waarom Calldrip beter is dan Trackback
27 januari 2022

5 redenen waarom Calldrip beter is dan Trackback

Terug in de tijd met Trackback – of liever vooruit met Calldrip? Trackback, wie kent het niet? Importeurs gebruikten het op grote schaal om dealers te controleren: is een lead wel echt nagebeld? Wat heeft het gesprek opgeleverd? Toen het op de markt kwam, was het een perfect systeem. We weten immers allemaal dat leads […]

Lees verder
Management Buy In: Wat is het belangrijkste wat je dagelijks moet doen?
25 januari 2022

Management Buy In: Wat is het belangrijkste wat je dagelijks moet doen?

Stel, je bent Sales Manager in de automotive bij een grote dealer holding. Je runt een vestiging en managet een aantal verkopers. Wat is dan het belangrijkste wat je dagelijks moet doen? Ik snap dat deze vraag niet met een eensluidend antwoord is te beantwoorden. Bij sommige dealers heeft de Sales Manager meer verantwoordelijkheid dan […]

Lees verder
2022: Wat ga jij doen?
18 januari 2022

2022: Wat ga jij doen?

Het begin van het jaar is bij veel mensen natuurlijk een goed startpunt voor nieuwe ambities en voornemens. Maar wanneer we eenmaal in februari zitten, zien we vaak dat van deze goede voornemens niets terechtkomt. Tegen die tijd zijn we ingehaald door de waanzin van de dag en zijn we vergeten wat we ook alweer […]

Lees verder
Anticiperen op de lockdown! Waarom jouw online showroom juist nu belangrijk is!
11 januari 2022

Anticiperen op de lockdown! Waarom jouw online showroom juist nu belangrijk is!

In 2021 begonnen en eindigen we in een lockdown. Het verplicht sluiten van je zaak, komt natuurlijk nooit goed uit maar om hem wederom in deze periode dicht te moeten doen, is wel heel bitter. Vooral omdat dit vorig jaar precies hetzelfde verhaal was. Maar wat zagen we toen? Mensen werden creatief om hun handel […]

Lees verder
Jaaroverzicht: Wat was 2021 voor jaar voor Paul de Vries en #DCDW?
4 januari 2022

Jaaroverzicht: Wat was 2021 voor jaar voor Paul de Vries en #DCDW?

Jaaroverzicht: 2021 was een jaar met twee lockdowns en een nieuwe automarkt die nog nooit zo laag was. Toch was de winstgevendheid voor dealers groot! Jaaroverzicht Het jaar zit erop. 2021 gaat de boeken in als een jaar van twee lockdowns, gesloten showrooms, verkoopgesprekken op de parkeerplaats van Albert Heijn en de altijd geopende online […]

Lees verder
Het autobedrijf van nu heeft een desk manager nodig!
21 december 2021

Het autobedrijf van nu heeft een desk manager nodig!

Salesmanagers zijn druk met van alles en nog wat, behalve met het managen van hun verkopers… In ons vak spreken wij dagelijks verkopers en hun salesmanagers. Dit is leuk, soms frustrerend. Frustrerend omdat het opvolgen van leads en offertes gestimuleerd en gemanaged moet worden door de salesmanager. En wij zien dat dat niet, of onvoldoende […]

Lees verder
De meeste autodealers spenderen TEVEEL op Google Ads!
13 december 2021

De meeste autodealers spenderen TEVEEL op Google Ads!

Om traffic te generen naar je eigen website is Google natuurlijk erg belangrijk. Dit geldt voor elke dealer en vaak ook voor autobedrijven. Dit is, met alle respect, vaak dure traffic maar Google weet wel de bezoekers te brengen die je wilt. Google Ads is voor de leek vaak ondoorzichtig waardoor je specialisten nodig hebt […]

Lees verder
Autoverkopers verlangen weer naar een echte lockdown
7 december 2021

Autoverkopers verlangen weer naar een echte lockdown

Tijdens de vorige lockdown werden veel autoverkopers verliefd op de planbare dag, waarbij alles volgens de agenda verliep. Wij zitten op dit moment in een semi-lockdown, de bijbehorende beperkingen raken de meeste ondernemers net niet, althans als je niet werkzaam bent in bijvoorbeeld de horeca. Zij zien met lede ogen aan hoe hun levenswerk wordt […]

Lees verder
De Amazonification van je auto advertenties!
30 november 2021

De Amazonification van je auto advertenties!

Amazon, Bol.com en Coolblue ze zijn niet meer weg te denken in het Nederlandse online landschap. Zowel Coolblue en Bol.com zijn voorbeelden, ook in het buitenland, op welke wijze je een online webshop exploiteert en Amazon behoeft geen introductie. Alledrie succesnummers voor de consument, qua gemak, qua prijs en qua aanbod. Waar men “vroeger” als […]

Lees verder
De Recap van de Automotive Analytics and Attribution Summit – #AAAS
23 november 2021

De Recap van de Automotive Analytics and Attribution Summit – #AAAS

De afgelopen week was ik te gast als spreker en deelnemer op de Automotive Analytics and Attribution Summit (#AAAS ). Een congres in Zuid-Florida (niet verkeerd) van vier dagen, met maar één onderwerp: ‘Hoe worden wij met elkaar beter in de online automotive?’ Automotive, Analytics and Attribution Summit Sprekers, en dat was het mooie, waren de […]

Lees verder
VorigeVolgende