Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Consistent zijn vraagt om discipline, dat besef ik me, terwijl ik op een vroege donderdagochtend deze column schrijf. Ook dit jaar heb ik elke week een artikel of een column mogen schrijven over de online automotive, de branche, leads, marketing en meer zaken die me bezighouden.
Ik kan bijna niet wachten tot 2024! Want ook het komende jaar is leadopvolging belangrijk; zullen we het maximale uit de online en telefonische leads moeten zien te halen. Vergeet de afgelopen twee jaar, toen tien kopers in de winkel kwamen voor die ene auto. Veel verkopers die in die periode begonnen, en alleen die jaren hebben meegemaakt, moeten gaan vechten voor een deal, en daar is helemaal niets geks aan!
Het is nooit eerder gebeurd in de afgelopen jaren, maar ook Tesla investeert in automotive portals om zijn voorraad te verkopen. Na jaren van groei en nauwelijks voorraden lopen ook bij Tesla de voorraden op. Zelfs de enorme prijsverlagingen hebben niet kunnen voorkomen dat er te veel auto’s in de boeken staan. Tesla staat […]
Dat was de vraag die ik onlangs kreeg van een dealer-eigenaar. Na twee dikke jaren in de occasionverkoop was dit jaar toch echt wel anders, met een dik verlies op de koop toe. Gelukkig voor deze dealer is de servicekant van de business beter dan ooit, en ook de nieuw-verkoop, mede door de uitlevering van […]
Verminder de stadagen, vermeerder de winst… Eindelijk schenken dealers en autobedrijven meer aandacht aan de doorlooptijd van hun occasions. Door de hoge rente, zeker vergeleken met de ultralage rente van de afgelopen jaren, kosten auto’s weer een hoop geld als ze niet worden verkocht. Statijd is daardoor weer een belangrijke KPI geworden waarop je moet […]
Wist je dat uit de Marktplaats-data alles kan halen wat belangrijk kan zijn om sneller auto’s te verkopen? De gemiddelde statijd in Nederland is over het algemeen te lang… doorlooptijden van 60 tot 90 dagen zijn “normaal” echter op Marktplaats zijn die slechts 55 dagen gemiddeld. Dit kun je ook zien aan de hand van […]
Als marketeer en sales directeur/manager wil je graag weten waar je leads vandaan komen. Is het je eigen website, wat overigens dus geen bron is, maar een bestemming. Uiteraard heb je ook leads van Marktplaats, Autotrack, Autoscout en Viabovag om er maar een paar op te noemen. Die zijn wellicht makkelijk te traceren, maar ook […]
Leadopvolging heeft alles, maar dan ook alles, met snelheid te maken! Dat tonen de gegevens van Calldrip, het systeem waarmee wij voor honderden dealers een snelle telefonische opvolging verzorgen. Binnen twee minuten bellen nadat de aanvraag is gedaan, levert in meer dan 70% van de gevallen een zinvolle dialoog op met de potentiële klant. Bel […]
Een Peugeot diesel is wellicht meer in trek in het buitenland en minder in ons land! Naast de Ligier Store Doesburg hebben we sinds kort een nieuwe showroom waar wij ‘normale’ gebruikte auto’s verkopen. Ik heb het over de Experience Store Doesburg. Qua naam anders dan Ligier, andere ingang ook, maar wel hetzelfde gebouw. En […]
Afgelopen zaterdag was een leuke dag! Ik had geen afleveringen bij de Ligier Store Doesburg, dus ik kon mij rustig richten op onze potentiële klanten: de honderden leads in ons Lead Management Systeem Walcu en de manier waarop ik ze zou willen benaderen. Myli klanten.. Een groot aantal heeft interesse in de Myli, een elektrische […]