Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

5 februari 2018

Last Click Attributie niet altijd betrouwbaar voor waarde van portals

Last Click Attributie vertelt niet altijd de hele waarheid over de waarde van portals. Afgelopen week kwam ik dit artikel tegen van Brian Pasch inzake de last click attributie. Een discussie die ook in Nederland vaak speelt. Immers kijken we graag naar de ROI van een portal vanuit leads. Dit zijn vaak slechts alleen email […]

Lees verder
3 februari 2018

Nieuwe Feature voor Wheelerdelta inzake biedingen op Marktplaats

Nu minimum bod mogelijk bij Wheelerdelta Wheelerdelta, een van de meest gebruikte tools om nieuwe en gebruikte auto’s online te zetten, heeft een nieuwe feature waarmee adverteren op Marktplaats voor veel dealers en autobedrijven makkelijker wordt. Verkopers vinden het meestal lastig als een koper te weinig geld biedt op een auto. Wat ook als lastig […]

Lees verder
22 januari 2018

Welke wijze van opvolgen van een online lead, met alleen een email adres?

De moeilijkste lead van allemaal? Alleen een email adres en geen reactie! Logisch, iedereen scoort liever via een makkelijke en snelle lay-up dan via een moeilijke driepunter. In autoland is het niet anders. Als verkoper wil je het liefst alleen leads waarbij telefoonnummer, NAW-gegevens, postcode en e-mailadres zijn achtergelaten, waarvan je weet dat de klant […]

Lees verder
15 januari 2018

Het einde van een tijdperk: “Vandaag 15 januari 2018 is de dag dat Nieuweautokopen.nl op ‘zwart’ gaat”

Nieuweautokopen.nl stopt nu echt….of toch niet? Vandaag is het 15 januari en dat betekent dat het precies drie jaar geleden is dat ik mijn bedrijf Nieuweautokopen.nl aan eBay, en dus aan Marktplaats, verkocht. Tot aan de overname was het een turbulente reis met dalen en een paar kleine pieken en met de overname kwam aan […]

Lees verder
8 januari 2018

Heeft u al Facebook Messenger op uw website?

Messenger van Facebook is het nieuwe email Facebook is bij iedereen wel bekend en de meesten van ons zullen ook de berichtenservice van Facebook, Messenger, al wel eens gebruikt hebben. Op de desktop nog als onderdeel van de website, maar op de smartphone heeft Messenger zijn eigen app. En met de wetenschap dat meer dan […]

Lees verder
3 januari 2018

Klopt jouw definitie van ‘online succes’ nog wel?

Samenvatting van dag 2 en 3 van #kain2017 Onlangs ben ik op een evenement geweest van David Kain in Amerika. Ik mocht op de tweede dag van het congres spreken over mijn reis van kelder naar eBay. Oftewel ik heb verteld over de weg die wij hebben afgelegd om succesvol te worden en te blijven. […]

Lees verder
2 januari 2018

Elke platform vereist zijn eigen manier van werken!

Volg je een Marktplaats-lead op een andere manier op dan een eigen lead? We weten allemaal dat een post op LinkedIn een andere moet zijn dan een stuk op Facebook. Tenminste, daar ga ik vanuit. Nog zo’n voorbeeld: als je een typisch mannenproduct wilt verkopen, kies je dan voor een commercial op RTL8, op RTL4 […]

Lees verder
23 december 2017

Het verschil tussen een BDC/KCC en een internet afdeling

Geef je beste leads alleen aan je beste verkopers Op het moment dat ik dit schrijf heb ik net de eerste dag van de #kain2017 conferentie in Lexington Kentucky in de Verenigde Staten achter de rug. De eerste dag is altijd zo’n dag waarop je vecht tegen je slaap vanwege het tijdsverschil, terwijl je wel […]

Lees verder
20 december 2017

Hoe je om zou moeten gaan met je eigen Internet Lead Management Systeem (ILMS)

Systemen zoals LEF, Websolve en Automanager geven duidelijkheid voor diegene die het wensen! Er is tegenwoordig een aantal goede Internet Lead Management Systemen (ILMS) beschikbaar voor autodealers en autobedrijven. Ik noem een LEF, Automanager en Websolve. Dit zijn andere systemen dan de zogenaamde leadhubs, die niet meer dan gestructureerde inboxen zijn van leads. De genoemde […]

Lees verder
14 december 2017

Het is tijd om echt naar de data te kijken in de online marketing bij autobedrijven!

Leads alleen zeggen helemaal niets….. De juiste informatie kan veel zeggen over de kwaliteit van marketingcampagnes bij autobedrijven. Het resultaat van de investering is vaak zwart of wit. Google Analytics geldt op zich als een goeie scheidsrechter die kan laten zien of iets wel of niet werkt. Maar het is ook meteen een gevaarlijke als […]

Lees verder
VorigeVolgende