Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Zorg voor een opvolgbare lead De online rules gelden voor online en telefonische leads. Het betekent dat een opvolgbare lead voornamelijk van toepassing is bij telefonische leads, maar ook geldt voor een online leads. Hoe dat precies werkt, leg ik u graag even uit. Online leads In de wereld waarin wij nu leven, is privacy […]
Bedank de klant en stel vragen Regel 3 is simpel en een open deur. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom deze stap zo vaak wordt vergeten of overgeslagen. In de meeste leadopvolgingsmails staat ‘bedankt voor uw aanvraag’. Vaak komen we niet verder dan dit eenvoudige zinnetje, maar goed, bedanken doen we wel. Iemand bedanken […]
Volg alle leads op door middel van een proces! Ook nu krijg je niet direct met iedereen een dialoog. Dat is lastig, want een dialoog is een voorwaarde om de vervolgstappen te doen, zoals het maken van een afspraak en uiteindelijk een sale. We weten van stap 1 dat je eerst contact opneemt met de […]
Bellen is en blijft de beste wijze om tot de volgende stap te komen in de “road to the sale” De belangrijkste manier om in contact te komen met de klant, is nog altijd de telefoon. Ondanks dat bellen slechts de elfde handeling is die we op de smartphone doen, biedt bellen wel de beste […]
Succesvol leads opvolgen kent zijn eigen regels! Crisis In deze nieuwe crisis weten wij allemaal een ding zeker: de enige showroom die niet dicht kan, is de online showroom. Het is een showroom waarin autobedrijven ontzettend veel energie, creativiteit en geld steken. Die digitale showroom geldt als het middelpunt van het bedrijf omdat het bedrijf […]
De afspraak is de belangrijkste KPI in de automotive Het zal niemand verbazen, maar ook de komende tijd zullen we met een nieuwe werkelijkheid moeten leven. Een werkelijkheid waarbij wij op 1,5 meter van elkaar blijven, ook in de autowereld. Die 1,5 meter is de perfecte reden om afspraken te maken met de klant. Als […]
Leadopvolging anno nu! Stabiele opvolging Het is nu nog veel belangrijker dan ooit: een stabiele, gestructureerde, procesmatige online leadopvolging waarvan je weet welke conversie je kunt verwachten. Wij hebben er al jarenlang over gesproken, geschreven, geblogd, er van alles aan gedaan om dat duidelijk te maken. En we hebben onze hulp aan verkopers aangeboden. Gedurende […]
De coronacrisis laat ons in sneltreinvaart nadenken over de manier waarop momenteel auto’s kunnen worden verkocht. Op Linkedin struikel je over de goedbedoelde intenties van verkopers die melden dat ze inderdaad 1,5 meter afstand houden, hun handen wassen en je stuur schoonmaken. Een aantal van dat soort zaken, zou overigens gewoon gemeengoed moeten zijn, maar […]
Waarom direct antwoorden zinvol is! Een andere wereld! De wereld is de afgelopen weken veranderd. En ook de autobranche voelt die veranderingen en zal zich moeten aanpassen. Deze tijd vraagt om een nog betere manier van het opvolgen van kansen. Door de dealer, het autobedrijf en ook door de importeur. Voor een importeur is het […]
Never waste a good crisis! Dat het de komende weken en maanden lastig, heel lastig gaat worden in de autobranche, dat zal niemand verbazen. De dealers die het meeste last gaan krijgen van de neerwaartse spiraal waarin we nu zitten, zijn de bedrijven die de afgelopen jaren gezegd hebben dat ze leadopvolging belangrijk vinden, maar […]