Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

10 april 2016

Webinar over de NADA 2016 in Las Vegas

Marktplaats en Nieuweautokopen.nl organiseren een webinar over de laatste inzichten vanuit de NADA 2016! Onlangs heb ik namens Marktplaats en Nieuweautokopen.nl de NADA 2016 bezocht! Dit was inmiddels mijn zesde keer bij de NADA en elke keer ben ik weer verbaasd hoeveel energie er zit in de Amerikaanse dealer en automotive branche! Welke onderwerpen spraken […]

Lees verder
9 april 2016

De call lead: de meest mishandelde opportunity in het dealerbedrijf!

De Call lead is je grootste kans om het vanaf morgen beter te doen! Dealers/autobedrijven adverteren veelal hun nieuwe en gebruikte voorraad op de diverse portals zoals Marktplaats en Autotrack. Daarop komen er veelal drie verschillende soorten leads uit: men komt fysiek de showroon binnen, men stuurt een lead per e-mail of men belt. Nu […]

Lees verder
7 april 2016

NADA 2016: Wat waren mijn ervaringen?

NADA 2016 is over! Wat hebben wij geleerd? De NADA 2016 is klaar en we zijn allemaal weer veilig thuis! Meer dan 50 Nederlandse dealers, toeleveranciers, universele autobedrijven, pers en Bovag waren afgereisd naar Las Vegas om deel te nemen aan deze 99e editie van de NADA. Zoals ik al eerder heb geschreven heb ik […]

Lees verder
5 april 2016

NADA2016 in Las Vegas gaat beginnen! Lets connect!

De NADA 2016 gaat beginnen! Welke workshops zijn interessant? Ons jaarlijks ritueel gaat weer beginnen, de NADA, het Amerikaanse dealercongress dit keer in Las Vegas. Sinds 2009 ben ik er nu elk jaar en dat bevalt mij wel. Immers het is een week weg van alle drukte, hectiek en waanzin van de dag! Samen met […]

Lees verder
5 april 2016

Waarom zeggen wij dat de jongere verkopers beter zijn in online?

Grappig hoe bepaalde zaken eigenlijk heel anders liggen! Ik spreek de laatste tijd veel dealers die blijven geloven dat de het opvolgen van online leads iets is dat de ‘oudere’ verkopers niet kunnen. Oftewel, die verkopers ‘verkopen’ hun dealers dat die online leads niets voor hen is, maar iets is voor de nieuwere generatie verkopers. […]

Lees verder
21 maart 2016

Een inkomende sales call in het dealerbedrijf.

Hoe krijg je de juiste data van de klant, zodat de klant daarvoor wat terug ontvangt? De leads die via de telefoon binnenkomen behoren in het dealerbedrijf tot de minst zichtbare, meest mishandelde, maar best converterende leads die er zijn. Dit staat volledig haaks op elkaar: minst zichtbaar, meest mishandeld en toch goed converteerbaar! Echter […]

Lees verder
11 maart 2016

Een KCC of BDC zelf beginnen of uitbesteden als autodealer?

Waarom iets zelf willen doen als een ander het beter kan? De KCC of BDC afdelingen zijn al bijna gemeengoed bij vele dealerholdings in Nederland. Afdelingen die service georiënteerde zaken oppakken (APK afspraken o.a.) of de werkplaatsreceptionist ontlasten zijn er al wat langer, maar je ziet ook steeds meer KCC/BDC oplossingen komen voor de opvolging […]

Lees verder
8 maart 2016

Marktplaats/Nieuweautokopen.nl op NADA 2016 in Las Vegas organiseren een event voor de Nederlandse delegatie!

Brian Pasch spreekt op de NADA 2016 voor de Nederlandse delegatie op uitnodiging van Nieuweautokopen.nl en Marktplaats. Het is alweer enige jaren geleden dat Nieuweautokopen.nl, Brian Pasch uitnodigde om de Nederlandse dealers te onderwijzen in de mogelijkheden en kansen die online biedt aan de vooruitstrevende dealers die een voorsprong willen behouden! Brian bezoekt nog steeds regelmatig […]

Lees verder
6 maart 2016

De koopervaring van een nieuwe auto is het enige wat online niet te overtreffen valt…

Online is dominant in de automotive, informatie is overal, maar is dit alles wat u klant zoekt? De moderne autokoper van vandaag heeft meer vertrouwen in online informatie, op review platforms, van gelijkgestemden etc. dan de informatie van de autoverkoper. Het eigen onderzoek geeft deze koper meer zekerheid dan de autoverkoper zou kunnen geven en dat is […]

Lees verder
4 maart 2016

Het succesverhaal van Honda dealer Brandon in Florida

Waarom sommige Amerikaanse dealers wel succesvol zijn in een nieuwe manier van werken? Dit is een vrije vertaling van een interview van Dealer Solutions en John Marazzi, eigenaar van Brandon Honda. Brandon Honda is een van de meest winstgevende Honda dealers in de VS. Waarom denk jij (John Marazzi) dat je zo succesvol bent als […]

Lees verder
VorigeVolgende