Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

3 april 2015

Blog: Het ‘toeval’ moet uit het verkoopproces

“Toevallig” een voicemail inspreken is geen garantie voor succes! “Toeval” speelt te vaak een rol in het verkoopproces bij een dealer. Vaak is er al helemaal geen proces bij een dealer en laat staan bij online leads. Toeval in het verkoopproces komt helaas veel te vaak voor…en dat begint al bij het opvolgen van (online)leads, […]

Lees verder
25 maart 2015

Nieuwe performance meetcijfers bij Nieuweautokopen.nl

Nieuwe performance cijfers bij Nieuweautokopen.nl Wij proberen bij Nieuweautokopen.nl altijd innovatief te zijn en te blijven! Dat moet ook wel aangezien wij alleen betaald worden door de dealers op basis van Cost per Sale. Of te wel, onze leads moeten wel goed zijn! Daarom bellen en kwalificeren wij eerst de lead, zodat wij er zeker […]

Lees verder
23 maart 2015

Blog: op bezoek bij Mobile.de

Twee dagen in Berlijn De afgelopen twee dagen ben ik op bezoek geweest bij Mobile.de in Berlijn. Een van de leuke dingen nu om onderdeel te zijn van eBay Inc. Je komt nog eens ergens! De eerste dag heb ik de visie uit mogen leggen van Nieuweautokopen.nl en waarom wij werken zoals we werken! Of […]

Lees verder
18 maart 2015

Blog: Een auto afleveren is ridicuul voor een autoverkoper

Teveel focus op de ‘klantrelatie’ ipv het vinden van nieuwe relaties! Weet je, meer auto’s verkopen is niet heel moeilijk, mits je maar beslissingen durft te nemen welke niet in je comfortzone liggen. Ik heb al diverse blogs geschreven over dit onderwerp en ze zijn steevast de meest gelezen blogs met de meeste reacties. Echter […]

Lees verder
10 maart 2015

Outbound BDC, een logische doorontwikkeling van Nieuweautokopen.nl

Het Outbound BDC van Nieuweautokopen.nl! Voor elke dealer een oplossing! Een doorontwikkeling van Nieuweautokopen.nl is ons “Outbound BDC” welke wij voor dealers ter beschikking stellen om namens hun, hun leads op te volgen in eerste aanzet. Het outbound BDC is voor ons iets, waarbij wij gebruik kunnen maken van onze ervaring van meer dan 10 […]

Lees verder
10 maart 2015

Moet je als dealer conservatief zijn of niet?

Waarom als dealer veranderen? Waarom is de automotve dealer branche zo conservatief wordt mij vaak gevraagd. En hoe vaker ik de vraag krijg, des te vaker moet ik het antwoord schuldig blijven. Immers het blijven zitten op slechte plekke, is nu wel passe, dat kan en mag geen reden meer zijn, maar wat is het […]

Lees verder
7 maart 2015

Help, mijn leads zijn niet goed!

Leads zijn slechts een startpunt van een dialoog! In de dagelijkse praktijk komen wij veel in aanraking met autoverkopers, directies, importeurs, portalen, marketingbureau’s etc. De ene partij behandeld de leads, de andere verzorgt ze. Echter er zit een groot verschil tussen leads onderling. Tenminste dat is wat je in de markt hoort. Leads van de […]

Lees verder
25 februari 2015

De klant zegt: “Ik krijg te weinig voor mijn inruilauto” En nu?

Ga je het gevecht, of de dialoog aan? Iedere autoverkoper kent het, de klant zegt dat je te weinig geld geeft voor de inruilauto. Maar goed ook, want op het moment dat ze zeggen dat het meevalt, denk je gelijk dat je teveel geboden hebt, toch? Maar goed, even terug naar het topic, wat zeg […]

Lees verder
16 februari 2015

Online rule nr 4: Elk contact vervolgsafspraak maken en CRM bijwerken.

Regel 4 zou geen regel, maar dagelijkse praktijk moeten zijn! En waarom is het dus een regel? CRM wordt te vaak gezien als lastig en niet als een essentieel gereedschap van de verkoper. En dat is niet alleen de schuld van de verkoper..immers veel CRM of DMS systemen in de Automotive zouden in elke andere […]

Lees verder
13 februari 2015

Blog: Waarom zou je bellen?

Rule nr 1: Eerst bellen, dan mailen! Ik was als SsangYong dealer ook zo! Als ik het afkon met mailen, dan deed ik het! Echter wat heeft het mij gebracht? Niets spectaculairs! Immers de auto’s die ik verkocht, daar deed de consument er alles aan om in contact te blijven met mij, niet ik. Oke, […]

Lees verder
VorigeVolgende