Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

12 mei 2016

De online autoverkoper anno 2016

De autoverkoper van 2016 bevindt zich volledig online en snapt dat hijzelf de maatstaf is van succes! In deze tijd is de autoverkoper van vroeger bijna verleden tijd en groeien wij zeer snel naar de online autoverkoper. Een autoverkoper die niet meer wordt misbruikt om allerlei randzaken te moeten doen, maar een verkoper die alleen […]

Lees verder
9 mei 2016

Zou je wel een website willen gebruiken van je importeur?

De dealerwebsite is je belangrijkste showroom en deze mag je niet af laten hangen van een importeur die het nog niet snapt Onze klanten veranderen snel, zeer snel! Bij Nieuweautokopen.nl en Marktplaats zijn de mobiele/responsive versies van onze websites in meer dan 50% van de gevallen verantwoordelijk voor de conversies en bezoeken. De consument verandert […]

Lees verder
6 mei 2016

Internet verkoop in de automotive is telefonische verkoop eerst!

Autoverkopers zouden zich meer moeten toeleggen op de telefonische verkoop Anno 2016 wordt steeds duidelijker dat het retailen in de automotive op de laatste benen loopt voordat andere fabrikanten het Tesla model gaan aanhangen. Een netwerk zonder zelfstandige en dus terechte eigenwijze ondernemers heeft immers zijn beste tijd gehad. Je ziet steeds meer signalen om je […]

Lees verder
2 mei 2016

Autodealers: 50% van je Adwords bezoek, zoekt iets anders dan verkoop nieuw!

Nieuw onderzoek bevestigt wat wij eigenlijk allemaal wel weten De autodealer van 2016 zit in de E-commerce business zoals Brian Pasch altijd al zegt. En met de nieuwe hoeveelheid data die over ons wordt uitgestort wordt dit alleen maar duidelijker! Op de laatste NADA 2016 kwamen er twee interessante zaken voorbij die voor Nederlandse dealers ook […]

Lees verder
2 mei 2016

Waarom je als dealer moet adverteren op Facebook

We moeten marketing bedrijven in het jaar dat we daadwerkelijk leven Marketing campagnes opzetten in Facebook kan inmiddels al een aantal jaren en je ziet steeds meer importeurs en dealers ermee experimenteren en daarop echte campagnes voeren! Echter de meeste dealers die ik spreek, hoor je er niet over! Hun eigen Marketing/SEM bedrijf dat voor […]

Lees verder
26 april 2016

Het nieuwe ‘retailen’ in de automotive bij Fiat is al begonnen

Back to the Future is al begonnen! Weet u het nog? De film “Back to the Future” waarin de Delorean de hoofdrol speelde en de tijdmachine werd gericht op het jaar 2015….destijds een heel eind weg en nu helaas al verleden tijd! Echter in 2015 is het nieuwe retailen in de automotive echt van start gegaan […]

Lees verder
21 april 2016

Is er een “Carvana” effect bij de Nederlandse dealers?

Carvana wordt door velen gezien als hét voorbeeld hoe de automotive retailer van 2016 zou moeten functioneren! Carvana.com is een universeel autobedrijf met een aantal fysieke locaties in de Verenigde Staten. Wat dit bedrijf uniek maakt, is dat men vrijwel alle auto’s online verkoopt. Dus niet fysiek, naar aanleiding van een lead, maar daadwerkelijk met […]

Lees verder
10 april 2016

Webinar over de NADA 2016 in Las Vegas

Marktplaats en Nieuweautokopen.nl organiseren een webinar over de laatste inzichten vanuit de NADA 2016! Onlangs heb ik namens Marktplaats en Nieuweautokopen.nl de NADA 2016 bezocht! Dit was inmiddels mijn zesde keer bij de NADA en elke keer ben ik weer verbaasd hoeveel energie er zit in de Amerikaanse dealer en automotive branche! Welke onderwerpen spraken […]

Lees verder
9 april 2016

De call lead: de meest mishandelde opportunity in het dealerbedrijf!

De Call lead is je grootste kans om het vanaf morgen beter te doen! Dealers/autobedrijven adverteren veelal hun nieuwe en gebruikte voorraad op de diverse portals zoals Marktplaats en Autotrack. Daarop komen er veelal drie verschillende soorten leads uit: men komt fysiek de showroon binnen, men stuurt een lead per e-mail of men belt. Nu […]

Lees verder
7 april 2016

NADA 2016: Wat waren mijn ervaringen?

NADA 2016 is over! Wat hebben wij geleerd? De NADA 2016 is klaar en we zijn allemaal weer veilig thuis! Meer dan 50 Nederlandse dealers, toeleveranciers, universele autobedrijven, pers en Bovag waren afgereisd naar Las Vegas om deel te nemen aan deze 99e editie van de NADA. Zoals ik al eerder heb geschreven heb ik […]

Lees verder
VorigeVolgende