2013 was online een prima jaar!

Online koop blijft groeien!
Ondanks de dalende verkoop van nieuwe auto’s in Nederland was 2013 een goed jaar voor de ANWB Autokoopservice en Nieuweautokopen.nl. De beide webwinkels verkochten gezamenlijk één à twee procent meer auto’s dan vorig jaar. Wat opvalt is dat er meer duurdere auto’s zijn verkocht via internet.

Ford was het meest verkochte merk in 2013. Dat is vooral te danken aan de hoeveelheid acties, aanbiedingen en grote voorraad direct leverbare nieuwe Fords. Tweede op de lijst is Mitsubishi, die met twee modellen vertegenwoordigd is in de top 10 van meest verkochte automodellen. De Outlander PHEV is de best verkochte auto. Ook de Space Star deed het prima met een negende plek. Kia, de nummer één van vorig jaar, viel dit jaar terug naar de derde plek. Wel heeft Kia drie modellen in de top tien, namelijk de Picanto, Rio en de Cee’d.

De gemiddelde verkoopwaarde van de auto’s steeg ten opzichte van vorig jaar, mede door het succes van de Mitsubishi Outlander PHEV. Maar ook de Volvo V40 droeg daar aan bij met een tiende plek in de lijst van meest verkochte modellen in 2013.

Voor 2014 zijn de verkoopverwachtingen van de Hyundai i10 hooggespannen. Ook verwachten beide websites dat zowel Kia en Volkswagen gaan stijgen. De verkopen van de Picanto en de Up zitten volgens de statistieken de laatste weken in de lift. Ook de nieuwe modellen van Skoda en Seat zullen online voor veel orders gaan zorgen.

Top 10 merken online autoverkoop

1. Ford
2. Mitsubishi
3. Kia
4. Fiat
5. Toyota
6. Skoda
7. Renault
8. Seat
9. Volkswagen
10. Opel

Top 10 modellen online autoverkoop

1. Mitsubishi Outlander PHEV
2. Ford Fiesta
3. Toyota Auris
4. Kia Picanto
5. Kia Rio
6. Fiat 500
7. Kia Cee’d
8. Ford Focus
9. Mitsubishi Space Star
10. Volvo V40

Lees ook

#DCDW invest in people
15 februari 2024

Waarom je wel moet investeren en de tijd moet nemen!

Eindelijk winst #DCDWeekupdate
9 februari 2024

Eindelijk winst

1 februari 2024

Daar zitten we weer!

25 januari 2024

Aandeelhouder Carmen Automotive BDC