Blog: DealSaver? Een must of een rariteit?

Dealsavers zijn er in vele soorten en maten. De dealsaver waar ik het vandaag over wil hebben is een echte gamechanger. In de VS hebben ze sinds een tijdje het programma ‘DealSaver’, dit is een programma dat als extra software op je telefooncentrale wordt geprogrammeerd.

DealsaverDealsaverDealsaver

Nu is call center software in het huidige dealerlandschap al geen gemeengoed, dit gaat nog wel een stukje verder. Deze software neemt alle gesprekken op, van bijvoorbeeld alle verkopers, receptionisten en partsmedewerkers. Het signaleert volledig automatisch wanneer een gesprek niet loopt zoals het hoort! Dit kan op woordkeuze zijn, of zinsverbanden, je kunt het zo gek niet bedenken. Het systeem weet wanneer een gesprek goed of slecht verloopt.

Als de software een gesprek waarneemt dat niet helemaal lloopt zoals het moet,  zorgt de DealSaver ervoor dat er een gespreksverslag via e-mail/sms naar de manager wordt gestuurd. Deze kan het gesprek analyseren en besluiten alsnog in contact te komen met de lead om…..de deal te saven: ‘DealSaver’. Zinvol? Dat denk ik wel, zeker. Je kunt er van leren, zodat het volgende gesprek beter gaat. En je kunt analyseren waarom een gesprek slecht ging om vervolgens met een ‘verbeterplan’ de klant nogmaals te bellen. En hopelijk krijg je dan nog een tweede kans. Een klant verwacht en verdient een professionele benadering. De DealSaver helpt daarbij.  Het is dat dit systeem de Nederlandse taal (nog) niet beheerst, anders was Nieuweautokopen.nl er graag als eerste bij geweest om deze gamechanger te gebruiken!

Lees ook

9 november 2021

Voorraadtekort is een excuus voor de meeste autobedrijven!

2 november 2021

Het nadeel van een apart online lead sales team!

26 oktober 2021

Passieve leads: Waarom passieve online leadopvolging geen verkopers taak is!

19 oktober 2021

Premium merken: Wil de echte salesmanager bij de Premium merken opstaan?