Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

17 februari 2020

De 2de dag van de #NADA2020

Spincar komt naar Nederland Eerste stop Calldrip De eerste volle dag van de NADA 2020, een dag waarop de EXPO officieel geopend is en honderden leveranciers beginnen aan het echte werk: ze willen allemaal iets van de aanwezige dealers. Denk aan aandacht, een voorstel en als het even kan een deal. Zoiets wordt pijnlijk duidelijk […]

Lees verder
16 februari 2020

de 1ste dag van de #NADA2020

Eerste stop? Audi Las Vegas! Vandaag Dag 1 van de #NADA2020, die altijd pas in de middag start met de eerste workshops. In de ochtend is er dus niet al te doen, althans als je het officiële programma volgt. Om die eerste ochtend zinvol te besteden, regelde Johan Lammers voor zijn groep een bezoek aan […]

Lees verder
14 februari 2020

Onderweg naar Las Vegas #NADA2020

We gaan weer! We zijn weer op pad. Dit keer met de KL635 op weg naar onze hobby: de NADA, de jaarlijkse bijeenkomst van de North American Dealer Association. Of zoals mijn vrouw het zegt, jij gaat naar de NADA, en ik doe NADA. Mijn vrouw en ik hebben er een traditie van gemaakt; elk […]

Lees verder
10 februari 2020

Telefonische leads: de meest gestelde vraag is……

Wat is de meest gestelde vraag van telefonische leads? Dat is met afstand: “Is de auto nog beschikbaar?” Een betere voorzet voor een geslaagde conversie is bijna ondenkbaar. Maar waarom blijft de afspraak conversie dan zo laag? Dat probeer ik uit te leggen aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden. Het lijkt allemaal zo simpel […]

Lees verder
6 februari 2020

De verschillende CTA – Call To Action van de portals

Hoe benut je een Call to Action op een portal? Een wat? Ik hoor het u al zeggen … Wat is een Call to Action in hemelsnaam en kan dat niet gewoon in het Nederlands? In de online wereld zijn er nu eenmaal een hoop Engelse woorden die precies zeggen waar het om draait. Call […]

Lees verder
3 februari 2020

White Paper Autotrader.com US – Slechte leads kosten tijd en geld!

Tijd is geld. Het opvolgen van slechte leads is een van de belangrijkste manieren voor dealers om tijd én geld te verspillen. Doorgaans is de uitdaging voor dealers niet de hoeveelheid leads die binnenkomen. Het probleem zit in leadmanagement en het onderscheiden van goede en slechte leads. Leads negeren betekent omzet mislopen. Slechts leads opvolgen […]

Lees verder
29 januari 2020

Een decade voorbij…

2020 is begonnen – wat gaat het nieuwe decennium ons brengen? Vooruitkijken naar een nieuw decennium begint voor mij met een terugblik op het vorige decennium. De jaren 2010-2020 waren voor mij persoonlijk en zakelijk een unieke periode. Ik werd de vader van Daniel en de man van Olga. Twee gebeurtenissen die niet vaker gaan […]

Lees verder
14 januari 2020

Pas jij je boodschap aan, aan de bron waar de lead vandaan komt?

De ‘best practices’ van dealers die hoog scoren in leadopvolging! Leads opvolgen is niet moeilijk, een hoge, constante conversie halen op leads is dat wel. Een aantal dealers slaagt er in om ruim boven de benchmark te scoren. Deze benchmark is 13% op leads (nieuw en gebruikt) en 22% op inkomende sales calls. Alle goed […]

Lees verder
10 januari 2020

Social Media verpest je SEO posities die je zou kunnen innemen!

Wie zet jouw bedrijf op pagina 1 van Google? Onlangs zocht ik op Google informatie over onze Vespa. Hij had een tijdje stilgestaan en sloeg af zodra je gas gaf. Ik had een acute informatiebehoefte en ging op zoek op Google. Daar viel mij op dat bijna alle berichten in de bovenste zoekresultaten verouderd waren. […]

Lees verder
7 januari 2020

Ik doe dit al 30 jaar, dus ik verander mooi niet!

Ik doe dit al 30 jaar, ik weet wat ik doen! Verkopers zitten ook vaak vast in hun eigen wereldje U kent het vast wel: autoverkopers die al 30 jaar hetzelfde kunstje doen. Ook al verandert de hele wereld, zij veranderen niet. Ze denken het gelijk aan hun zijde te hebben omdat ze toch hun […]

Lees verder
VorigeVolgende