Jaaroverzicht: Wat was 2021 voor jaar voor Paul de Vries en #DCDW?

Jaaroverzicht: 2021 was een jaar met twee lockdowns en een nieuwe automarkt die nog nooit zo laag was. Toch was de winstgevendheid voor dealers groot!

Jaaroverzicht

Het jaar zit erop. 2021 gaat de boeken in als een jaar van twee lockdowns, gesloten showrooms, verkoopgesprekken op de parkeerplaats van Albert Heijn en de altijd geopende online showroom. Een jaar waarin het fenomeen ‘online auto kopen’ hot was en de combinatie van clicks & bricks bewezen de beste bleek.

Jaaroverzicht

2021 was ook een jaar van tekorten. In de IC’s, in de chipsector en ook als het ging om auto’s. De winstgevendheid leed er niet onder, integendeel. Als branche leerden we om met minder voorraad meer te verkopen en meer te verdienen. Dat gold vooral voor dealers die met data in de hand, van bijvoorbeeld Indicata, ook nu een premium inkoop deden en de verkoopprijs aanpasten aan de hand van de gegevens.

Voorbeelden te over

Het was een ultiem voorbeeld van een markt met veel vraag en minder aanbod. Juist de dealers die altijd goed waren voor hun inkoopkanalen plukten de vruchten. De ondernemers die anderen niets lieten verdienen, visten terecht achter het net.

Persoonlijk en zakelijk was het voor ons een prima jaar. Als #DCDW zijn wij gegroeid, onze Calldrip-services zijn live bij meer dan 500 dealers en ook de eerste dealers in Duitsland en België zijn aangesloten. 2022 wordt het jaar van internationale uitbreiding.

Jaaroverzicht voor Il Fienile

De winkel van mijn vrouw, Il Fienile heeft een top jaar gehad, nadat wij eindelijk open mochten…. Een winkel in een kerk heb je niet om dicht te houden. Ook hier was de combinatie van fysiek met online kanalen als Marktplaats, Instagram en Facebook noodzakelijk om succesvol te zijn.

Il Fienile kan bestaan van alleen de online kanalen, maar bleek pas echt succesvol toen de offline beleving kon worden gecombineerd met online. In een product als ‘landelijk wonen’ en dus ook met ‘automotive’ is het niet alleen 100% online of 100% offline. Door de kanalen te combineren, volgde het succes!

Marktplaats

Mijn samenwerking met Marktplaats gaat inmiddels het achtste jaar in. Ik ben blij dat ik woordvoerder en ambassadeur mag zijn van zo’n groot online platform en dat wij samen de online automotive beter willen maken. Ik kan mij geen betere partner wensen dan Marktplaats.

#DCDW Events en Partners

Onze #DCDW Events en Podcasts hebben ook dit jaar hun bijdrage geleverd om de online automotive beter te maken. Met dank aan onze Eventpartners AutosoftAutotelexAutochatAutorola-IndicataNotarieel BetalenRhino EventsRDCInfotrade en CarflowManager. En natuurlijk onze podcastpartners FindioUsed Car Controller UCC2dehands.be en uiteraard Marktplaats.

Automotive Klant Contact beter maken!

Jaaroverzicht voor Carmen Automotive BDC

Tot slot de samenwerking met Carmen Automotive BDC. Ik ben in een warm nest beland. Met mijn drie partners hebben wij een jaar gehad waarbij kwaliteit onze belangrijkste prioriteit was. Dat heeft klanten opgeleverd zoals de importeurs van Toyota, KIA en Hyundai, maar ook bij dealerholdings zoals A-Point zijn we gestart met de visie die wij alle vier hebben: Automotive Klant Contact beter maken!

Misschien was 2021 niet het makkelijkste jaar uit de geschiedenis. Toch lijken de meeste partijen in de branche inmiddels gewend te zijn aan de nieuwe realiteit. Dat heeft bij velen een gezonde handel opgeleverd. Althans bij diegenen die werkten met een plan, op basis van data en investeerden in de juiste kanalen. Wij kijken uit naar 2022.

#DCDW invest in people
15 februari 2024

Waarom je wel moet investeren en de tijd moet nemen!

Eindelijk winst #DCDWeekupdate
9 februari 2024