Wel gebruikte auto’s op importeurswebsites en vaak géén nieuwe auto’s!

Waar staan die nieuwe auto’s?

Véél importeurs van nieuwe auto’s maken ontzettend mooie, maar ook vaak ingewikkelde websites voor hun merk. Carconfigurators die vaak met technische hoogstandjes zijn gemaakt, maar die door bijna niemand echt lekker is te gebruiken. Maar waarvoor maak je een website eigenlijk en wat doen die bezoekers eigenlijk op je website? 42% van de bezoekers die zich in de ZMOT bevinden en die bezoekers wil je dus bereiken zoeken naar nieuwe en gebruikte auto’s online. En aangezien de importeurs en de dealerwebsite de twee meest invloedrijke websites zijn in de ZMOT dan zul je wel denken dat op die websites wel nieuwe en gebruikte auto’s staan.

images

Nu zijn importeurs, verkopers van nieuwe auto’s en niet van gebruikte auto’s. Wellicht hebben ze een faciliterende rol in de gebruikte markt, want een goede restwaarde doet ook weer meer nieuwe auto’s verkopen, echter WAAROM staan er wel gebruikte auto’s op de importeurs websites en GEEN nieuwe auto’s die op voorraad staan bij de dealers op de importeurswebsite? Ik heb een aantal importeurswebsites bekeken, begonnen met Audi tot aan Hyundai. Nu zijn alleen Audi en Citroen in deze alfabetische volgorde bezig met de voorraad nieuwe auto’s. Wel jammer van al die stockfoto’s waardoor de effort die er wordt ingestoken, eigenlijk ook weer teniet wordt gedaan. Het zal tijd worden dat ook importeurs de stap naar een echte online wereld gaan maken…

Lees ook

20 juni 2024

De waan van de dag is er echt!

13 juni 2024

Een nieuwe functie in Automotive! De virtuele assistent manager!

7 juni 2024

Wat is je beste marketinguitgave in het autobedrijf?

3 juni 2024

Wat kan AI voor je doen als sales manager?